Byggahus.se
Det är rätt mycket billigare med pulverspackel som man blandar med vatten själv än färdigblandade varianter. Dessutom betydligt lättare att transportera. Skulle tänka att det är bättre för miljön också att inte köra runt med tunga hinkar. Självklart är det en liten nackdel att behöva blanda själv, tar säkert lite tid... Men ni som vet, är det stor skillnad att jobba med de olika produkterna?

Jag har bara använt färdigblandat förr, men funderar på att använda pulver. Jag har rätt mycket nygipsade väggar att spackla (pappremsa osv). Kanske är pulver ett smartare alternativ?
 
Förpackning av Gyproc Super 5 Pulverspackel på 3 kg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Jag tänkte på det här sorten eller så, ett gipsspackel.
 
Det verkar vara en helt annan produkt än "vanligt" väggspackel, och det finns ingen som helst information från tillverkaren om hur det ska användas, vad jag kan hitta... när man använder gipsputs, som också är en gipsprodukt, så fungerar det inte att måla på, så jag skulle därför inte förutsätta att denna går att använda som vanligt spackel.
 
  • Gilla
En apelsin
  • Laddar…

Bästa svaret

Kan rekommendera Bostik lh spackel för gipsen, isch 300kr för 10L, billigare proffs produkt hittar du inte. Lätt slipat å fyller schysst, blir fint när man målar påt oxå, de är å rekommendera starkt. Vi kör själv med den på firman b.la på stora byggen då den är billig jämfört med Nordsjö som vi har som standard annars
 
  • Gilla
En apelsin
  • Laddar…
Malaren666 Malaren666 skrev:
Kan rekommendera Bostik lh spackel för gipsen, isch 300kr för 10L, billigare proffs produkt hittar du inte. Lätt slipat å fyller schysst, blir fint när man målar påt oxå, de är å rekommendera starkt. Vi kör själv med den på firman b.la på stora byggen då den är billig jämfört med Nordsjö som vi har som standard annars
Tack! Den verkar ju nästan vara gratis! Klart värt att beställa några och testa.
Hink med Bostik Lätt Handspackel LH 10 liter på rea för 169 kr, nedsatt från 199 kr med rekommenderat pris på 399 kr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Malaren666
  • Laddar…
Ställde själv en liknade fråga kring denna produkt... verkar sjukt bra men fick inga svar på min fråga.
 
  • Gilla
chrisse och 1 till
  • Laddar…
En apelsin En apelsin skrev:
Tack! Den verkar ju nästan vara gratis! Klart värt att beställa några och testa.
[bild]

Kör hårt!! Den är grym! Hör av dig om du har mer frågor eller funderingar
 
S Slägggan skrev:
Ställde själv en liknade fråga kring denna produkt... verkar sjukt bra men fick inga svar på min fråga.
[media]
Kör Bostik istället. Ända gången vi kör färdigblandad är när man har litet ackord eller kör modell hus. Då är de snabb spackel med glasfiber remsa. Spackla allt, sätt remsor, Spackla allt (inte skruvhål) på dom modellerna vi kör med, då är det spånskivor som vägg.sen värmefläkt i sovrummet, efter lunch tapetserar du första rummet. Tiden är knapp men därför kör du med egen blandat, torkar ad snabbt men icke o rekommendera att sätta papp remsor o Spackla hemma med,
 
S Slägggan skrev:
Ställde själv en liknade fråga kring denna produkt... verkar sjukt bra men fick inga svar på min fråga.
[media]
Tack för intressant video! Det ser ut att funka. Blir dock alltid lite skeptisk mot videor som uppenbarligen är reklam för en produkt. Inte alltid lika enkelt och bra som det framstår, men vad vet jag.. Skulle vara kul att höra från någon som testat i verkligheten.
 
  • Gilla
Slägggan
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.