Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
proppen till handfatet i badrummet har fastnat i botten så att säga. Man måste helt enkelt skruva bort proppen för att det skall rinna förbi, på bilden ligger proppen vid sidan av. Det är alltså en sådan propp som man trycker på så åker den ned och täpper till, trycker man igen åker den upp. Men nu är den alltså fast i bottenläget, förslag till att fixa detta? Provat wd 40 men utan effekt.
Produkter som diskuteras: "wd 40"
WD-40
WD-40 Multispray, ursprungligen utvecklad för att stöta bort fukt från rymdraketers komponenter, har sedan dess blivit känt som ett mångsidigt spray med en rad användningsområden. WD-40 Multispray är världens mest populära produkt i sitt
Läs mer
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Plocka fram ett lämpligt vertyg, förmodligen en polygriptång,
och försök skruva loss proppens fäste.
Eller försök att trycka ner och dra upp centrumet med en tång och smörj sedan.
Vi har en likadan, som jag har smort med vaselin.
och försök skruva loss proppens fäste.
Eller försök att trycka ner och dra upp centrumet med en tång och smörj sedan.
Vi har en likadan, som jag har smort med vaselin.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Tja, jag minns inte hur min kom på plats. Det verkar ju lite vanskligt att skruva isär hela underventilen och kopplingen till avloppet.J JimmyB77 skrev:
Kanske du skulle börja med en enkel gummipropp. En sådan här alltså:

Åk till lämpligt byggvaruhus och köp en ny bottenventil, t.ex denna
https://www.bauhaus.se/bottenventil...3xY12In4QHrW6iP9wAY1_hAK1a1e_JtYaAnTFEALw_wcB
Lossa vattenlåset, tag en polygrip och skruva loss gamla bottenventilen, öppna paketet med den nya bottenventilen, montera enligt anvisning (obs skruva inte till muttern stenhårt) montera tillbaka vattenlåset, kolla så du inte slarvat bort gummipackningen.
Fixt färdigt med ny fin bottenventil som fungerar för 149 kr.
Svårare än så är det inte.
https://www.bauhaus.se/bottenventil...3xY12In4QHrW6iP9wAY1_hAK1a1e_JtYaAnTFEALw_wcB
Lossa vattenlåset, tag en polygrip och skruva loss gamla bottenventilen, öppna paketet med den nya bottenventilen, montera enligt anvisning (obs skruva inte till muttern stenhårt) montera tillbaka vattenlåset, kolla så du inte slarvat bort gummipackningen.
Fixt färdigt med ny fin bottenventil som fungerar för 149 kr.
Svårare än så är det inte.
Produkter som diskuteras: "polygrip"
Polygriptänger
Polygriptänger, även kända som vattentång, är mångsidiga handverktyg som ofta används inom VVS, mekanik och andra fält där man behöver greppa, hålla, vrida eller lossa olika föremål. De är kända för sin justerbara design, vilket gör
Läs mer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden