Vi har en trädgårdsgrind som just nu låses med vanlig nyckel. Det ställer till problem eftersom vi har Yale Doorman till dörren och därför bara använder nyckel när vi ska cykla. Dessutom måste vi komma ihåg att låsa upp grinden när vi väntar leveranser och när det är dags för sophämtning.

Jag vet att det finns (grindar med) kodlås. Det skulle kunna funka, men löser bara halva problemet, eftersom vi inte kan meddela alla som ska hem till oss vad vi har för kod. Det jag letar efter är därför ett kodlås som antingen kan fjärrstyras eller programmeras att vara olåst vissa tider.
Om det finns någon annan smart lösning så är jag intresserad av det också.

• En traditionell svart trädgårdsgrind omgiven av klättrande växter framför en tegelbyggnad.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Härryda2015 Härryda2015 skrev:
Detta kanske kan vara ngt, finns många 12v produkter som går att styra via app. tänk på att PostNords avgifter tillkommer på Kinapaket.

[länk]
Ska kolla in det, tack!

Folin Folin skrev:
Ska kolla in det, tack!
Jag var kanske lite fel/snabb på det när jag skrev att låset skulle gå att styra direkt med en app. :crysmile:
Men det hade varit ganska lätt att bygga så att låsning styrs av ett litet wifi relä.

Yale dörlås gå att styra och (delvis) programmera med till exempel Verisure appen.

J Jasper Z skrev:
Yale dörlås gå att styra och (delvis) programmera med till exempel Verisure appen.
Problemet med det är dels att det finns en innerdel till den som inte tål regn osv, dels går insidan av grinden att nå utifrån (eftersom den både är låg och gles), så jag behöver ett lås som inte kan öppnas inifrån utan kod/bricka eller motsvarande.

Den enklaste och billigaste lösningen är väl att sätta en trådlös ringklocka vid grinden. Det löser iaf när ni får besök och leveranser.
Soptunnorna får ni ställa på utsida när det är tömning, sätt påminnelse i mobilen!
Trådlösa lås
https://smartworld.idg.se/2.38606/1.668137/smarta-las-test

Hej Folin,

Någon framgång i ämnet? Står för precis samma problem nämligen.

MVH

G Geh85 skrev:
Hej Folin,

Någon framgång i ämnet? Står för precis samma problem nämligen.

MVH
Nej, tyvärr. Har lagt det på is för tillfället. Om du hittar någon bra lösning så säg till.

Folin Folin skrev:
Nej, tyvärr. Har lagt det på is för tillfället. Om du hittar någon bra lösning så säg till.
yes, jakten fortsätter. Under tiden så satte jag upp en Arlo ringklocka som är trådlös och går via Wifi. På så vis så missar jag iaf inga besökare vid grinden om den är låst. Men ja, ingen 100-lösning så jag fortsätter leta efter ett kodlås med Wifi som klarar utomhusbruk.

• Gilla
Folin
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.