Byggahus.se
Jag jobbar som Systemarkitekt, hojta om ni behöver hjälp med grundarkitekturen.
 
Krillew skrev:
Dom som sätter ett "Gilla" på det här inlägget får en inbjudan ;)
Jag tycker att även Mikael_L och tommib ska gilla detta inlägg, och gärna fler än så, kan vi hoppas på GK100 !?
 
  • Gilla
Krillew
  • Laddar…
Bo.Siltberg skrev:
Jag tycker att även Mikael_L och tommib ska gilla detta inlägg, och gärna fler än så, kan vi hoppas på GK100 !?
Ja annars så får vi ta med ett gäng tvångströjor och åka runt o samla in alla.. :)

Men vi får avvakta lite så kanske dom ansluter sig frivilligt!!
 
Mikael_L
gommasig.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Krillew
  • Laddar…
För min del finns det mycket lite ledig tid för något sånt en tid framöver och när solen börjar värma väntar mycket bygg och renoveringsjobb som tar fritiden. Men givetvis kan jag kanske hjälpa till lite från sidan om ni kommer fram till vad som ska uppnås.

Mikael_L, tommib och AndersMalmgren med de tidigare fyra är väl ett riktigt agilt coreteam kan tänkas. :)
 
tommib
Jag har redan tryckt gilla en gång, men klickat bort det igen :). Jobbet tar just nu extremt mycket tid med både projektarbete och en del frivilliga sidoprojekt. Dessutom håller vi på att avsluta renovering av kök och badrum så nu är det dags att börja planera för nästa renovering (trappa, hall och fasad). Dessutom tycker min fru av någon anledning att jag ska umgås med våra två barn också. Och henne....

Men ok då.... Det beror på vad som ska göras. Jag har funderat på en version av detta i t.ex. javascript. Eftersom jag kör linux funkar det dåligt med Windowsbinärer och jag orkar inte starta upp virtualboxen... Ett javaprogram skulle också funka.

Frågan är väl om man kan lägga upp det här på BH, i så fall skulle jag satsa på att skriva det hela i t.ex. javascript.
 
Mikael_L
Jag har tagit på mig att tillverka hjälpfiler, åtminstone en början.

Jag började lite, och har väl det lagrat någonstans.

Den utvecklingssite som du krillew använde var väldigt nedlusad med script som ville köras på min dator ifrån en hel bunt med märkliga ställen.
Jag kör ju noscript i mina datorer och brukar helt enkelt skita i sidor som vill använda min datorkraft att köra program som jag har precis noll koll på.
Jag fick ju en gång planterat ransomware på så vis, och kör nu efter mina egna principer.

Jag tjackade dock en ny dator för ett tag sen som jag tänkte köra utan begränsningar, för jag är snart helt utestängd ifrån internet annars.
Men då jag snabbt märkte hur alla script snabbt tog så mycket processorkraft att det började kännas som en gammal 286'a så kände jag mig tyvärr tvungen att lägga på noscript även där. :mad:
 
Vi planerar en träff i första hand, kanske med lite seriöst innehåll som en målbild för eldim ;)
Den innebär inga förpliktelser om arbete, jag ställer upp så mycket jag bara kan, men hur mycket det är är en helt separat fråga som jag inte riktigt rår över...
 
Mikael_L skrev:
Den utvecklingssite som du krillew använde var väldigt nedlusad med script som ville köras på min
Det var inte bra.. Jag är själv allergisk mot sånt. Men jag tycker inte att jag upplevde nått sånt på den sidan.. Vi kanske pratar om olika "sidor".


Ja Bo vi får träffas och sätta upp formerna. Sen får vi se hur det hela fortlöper.
Trevligt vore det i alla fall och träffa er som varit med och hjälpt till för att komma så här långt med ElDim.
 
Förlåt grabbar!

Varför skall det finnas så många måsten här i världen!
Jag har semester månaden ut. Hur ser det ut för er?
Är alla bortresta eller skulle vi kunna sammanstråla.
 
tommib
Måste man sammanstråla? Kan man inte sköta detta online?
Fast det vore iofs roligt att få ett ansikte på några härifrån.... Jag är ledig i fyra veckor from imorgon bitti (sitter på jobbet nu :))
 
tommib
Jo, angående versionshantering så skulle jag nästan rekommendera BitBucket. Man måste lära sig git, men det är å andra sidan en erkänd lösning som är gratis....
 
tommib du har rätt..

Jag har inte testat skype videokonferens har ni andra gjort det?
https://support.skype.com/en/faq/FA34630/group-video-calling-with-skype

Skulle alla ha möjlighet till det? Headset + kamera. Jag får gå ut o köpa en kamera men sen kan jag komma igång.
Skulle vara fint om vi kunde tala igenom allt lite, så kan vi kanske träffas också vid senare tillfälle. Vi är ju rätt så utspridda i landet så det finns inget väldigt bra ställe att sammanstråla på så vi alla kan vara med.
 
tommib
Skype funkar för mig

Edit: Nej, det gör det tydligen inte.... Kan prova att installera Skype i en VM med Windows men kan inte lova att det funkar... Kan inte heller lova att jag har tid. Den där trapprenoveringen har dragit igång och har ....expanderat..... lite....
 
Redigerat:
Jag tror jag lyckats avinstallera eller stänga skype för den spammade för mycket i W10. Den går väl att få igång eller så finns det andra röstmedier. För vår del vore det hur som helst trevligt att börja med ett personligt möte. Om vi inte kan locka fler så blir det ju jag som tar långresan och åker över till östra sidan. Jag kan i stort när som helst, åtminstone just nu under semestern. Mikael tror jag bor där i krokarna också ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.