Märkte att vattnet rann dåligt i diskhon i köket så bestämde mig för att rensa lite. När jag försöker skruva bort plastringen fastnar likt idiotiskt den där skruven som håller fast 2 rör. Egentligen skall man ej använda verktyg när man skruvar men den sitter verkligen fast. Har nu försökt med en polygriptång..då plasten är mjuk ser det inte så snyggt ut. Vad skall man göra? ta till såg och skaffa nya rör/set?
 
P
Vet inte riktigt vad du skruvar på,men skruvar du åt rätt håll? :)
 
Det låter väl som en bra plan :) De är ju både billiga och enkla att byta. Finns garanterat annat att lägga tid på :)

Annars gör du det på en måndag morgon så har du tid att dra sönder det, köpa nytt och montera :)
 
Handyman 1 skrev:
Vet inte riktigt vad du skruvar på,men skruvar du åt rätt håll? :)
Ja självfallet. Vet inte om den körde fast eller om den skruvades snett. Kan varken skruva fram eller tillbaka nu.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.