Hej!

Har installerat en geberit sigma 70 spolknapp.
Innan jag sätter på glaset kan jag spola men behöver trycka ganska hårt.
Med glaset på går det inte trycka in tillräkligt lång. Känns som den inte är tillräkligt känslig.

Någon som vet vad det kan bero på?

Med vänlig hälsning,
 
Hej, exakt samma problem för mig,
Fick du någon lösning på ditt problem?
Mvh Fredrik
 
G GusZac skrev:
Hej!

Har installerat en geberit sigma 70 spolknapp.
Innan jag sätter på glaset kan jag spola men behöver trycka ganska hårt.
Med glaset på går det inte trycka in tillräkligt lång. Känns som den inte är tillräkligt känslig.

Någon som vet vad det kan bero på?

Med vänlig hälsning,
Jag har samma problem. Länge gick det att spola fullt (ej halvt) men nu har båda spolfunktionerna slutat att fungera. Och imorgon är det konfirmationsfest. Halleluja.
Min gissning är att det skulle hjälpa att montera om tryckluftslangarna, men de är ganska bra gömda nu...
 
Hej,

Hur gamla är era spolknappar? Är produkterna inom garantitid så kan man alltid ringa Geberits kundtjänst. Då kan de hjälpa till och skulle det inte räcka så kan de skicka ut egna servicetekniker. 0456-480 00

Man kan också testa att ställa sin fråga i Ifös supportforum. Geberit äger sedan ca 5 år tillbaka bl.a. Ifö och supporten där besvarar även frågor kring Geberits produkter. https://forum.ifo.se/org/ifo/
 
Har nu både vänt slangarna vid spolknappen, och sedan vid sisternen. Fortfarande samma beteende: Det går att spola halvt, men inte fullt. Då bara "pyser" det ut några cl vatten.
Så problemet är bakom väggen vid sisternen. Jag har bara så himla trångt, har bara en liten servicelucka.
Finns det något som brukar behöver service (rengöras eller smörjas) för att få igång spolningen?
Bra ide att ringa Geberit / Ifö igen - ska prova det! de kanske åtminstone kan visa hur man tar isär delarna.
 
B Bjarredsbon skrev:
Har nu både vänt slangarna vid spolknappen, och sedan vid sisternen. Fortfarande samma beteende: Det går att spola halvt, men inte fullt. Då bara "pyser" det ut några cl vatten.
Så problemet är bakom väggen vid sisternen. Jag har bara så himla trångt, har bara en liten servicelucka.
Finns det något som brukar behöver service (rengöras eller smörjas) för att få igång spolningen?
Bra ide att ringa Geberit / Ifö igen - ska prova det! de kanske åtminstone kan visa hur man tar isär delarna.
Finns också flertalet videos på youtube kring Sigma 70. Installation, funktion etc.

Har skickat PM till dig.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.