Byggahus.se

Problem med Roxi stenhus...

1. M
    Medlem · Skåne · 627 inlägg

maggan9

Medlem
    Nu är faktiskt golven fixade på både över och undervåningen...OCH det ser bra ut!!!!

Men fortfarande har vi inte hört ett ord från Roxistenhus VD fastän det gått nästan 4 veckor sedan han fick rapporten om värmekamerabesiktningen.

Bilden nedan är från en garderob, utetemparatur +5 grader men ändå kunde man se en differens på mer än 10 grader mellan olika platser i taket.

Är detta också inget fel i VDs ögon?

Förklaring Gult= varmt och blått är kallt. Vi har här en innetemperatur på 23 grader ...

Redigerat 3 jul 2008 07:02
  2. J
    Medlem · Malmö · 39 inlägg

Jackie

Medlem
    Jag hoppas verkligen att de har gjort vid ditt golv ordentligt den här gången.

Fattas det helt isolering på vissa ställen ? Om utetemperaturen är +5 och det är +8,4 uppe i taket, då borde detta innebära att det nästintill inte finns någon isolering alls ? Har jag fel maggan9?

3. snickarboden
    Medlem · Skåne · 4 736 inlägg

snickarboden

Medlem
    maggan9>Hmm, hur är protokollen från ventilationsprovningen eller vad det heter?
    Nåt säger mig att det kan finnas en del självdrag som kanske inte skall finnas där.

/Kent

4. M
    Medlem · Skåne · 627 inlägg

maggan9

Medlem
    Ventilationsprovningen visade inget, men när man gör en sådan här mätning provocerar man fram draget.
    Man stänger nämligen alla ventiler och kör sedan igång köksfläkten på max för att se var alla otätheter finns.
    Men det jag visar här är alltså ställen som inte är normala.

Vi har totalt 17 olika ställen där man kunde upptäcka felaktigheter i huset.

Exemplet nedan, är vårt allrum i vinkeln nedre botten. Ovanpå det har vi en kattvind som går 45 cm in i rummet längs vänstra sidan av bilden och därefter har vi golvvärme i golvet på övervåningen. Man kan se att det är något problem med isoleringen i kattvinden, ev kan elektrikerna ha dragit sitt strå till stacken och inte lagt tillbaka isoleringen ordentligt efter sig.
    Men även lite mer isoleringsfel finns det

Redigerat 10 jul 2008 11:51
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.