7 609 läst ·
6 svar
8k läst
6 svar
Problem med nexa mottagare
Hej,
Jag undrar om fler haft problem med sina nexa mottagare eller om jag bara har otur.
Först installerades en wmr-252 och den höll 10 min innan den var helt död. Den reagerar inte på sändaren och trycker jag på inlärningsknappen så blinkar den inte. Den byttes ut mot en ny som nu hållt i 2 dagar (håller tummarna att det står sig).
Igår monterades en cmr-101 på en annan plats och den höll i 45min innan den också dog. Helt död och blinkar inte när inlärningsknappen trycks in.
Båda enheterna styrde en ensam dimman 20w halogenlampa.
Vad kan det vara för fel? Eller är kvalitén inte bättre?
Jag undrar om fler haft problem med sina nexa mottagare eller om jag bara har otur.
Först installerades en wmr-252 och den höll 10 min innan den var helt död. Den reagerar inte på sändaren och trycker jag på inlärningsknappen så blinkar den inte. Den byttes ut mot en ny som nu hållt i 2 dagar (håller tummarna att det står sig).
Igår monterades en cmr-101 på en annan plats och den höll i 45min innan den också dog. Helt död och blinkar inte när inlärningsknappen trycks in.
Båda enheterna styrde en ensam dimman 20w halogenlampa.
Vad kan det vara för fel? Eller är kvalitén inte bättre?
Elektroniktokig
· skåne
· 712 inlägg
Har ett 20 tal olika av nexas, men ingen med dimmer, dom flesta är ca 6 år gamla.
Ingen problem som jag råkat ut för ännu.
Ingen problem som jag råkat ut för ännu.
Har en halogenlampa transformator?
Klicka här för att svara