Har köpt lägenhet på våning 5tr. Nuvarande ägaren har haft problem med dålig lukt i badrum vid väderomslag. Var uppe på vinden ovanför och tog några bilder. På flera ställen har avluftningen rostat sönder och tejpats ihop. Men hon påstår att det kommer från avloppet. Det vita plaströret på bilden kommer från Wc stammen som är ny. Den svarta i gjutjärn går ned till badrum. Gör det något om avluftningen har bakåtlut som på bilden? Ska göra en helrenovering av lägenheten när jag får tillträde och då öppna upp och låta föreningen byta ut de delar som är dåligt. Något jag bör tänka att kolla på innan vi bygger för igen.
Tack på förhand