Skulle ge mig på att byta blandare i badrummet. Ett lätt jobb tänkte jag. Men jag kan inte få det tätt. Säkert någon här inne som kan ge mig råd i min panik...
Har köpt en blandare från Gustavsberg med slangar som på bilden. Bifogar även bild på själva röret ur väggen samt den mutter killen på Hornbach sa att jag behövde. Vad kan vara fel? Saknas något? Det droppar ur själva muttern i röret för kallvatten...
Har köpt en blandare från Gustavsberg med slangar som på bilden. Bifogar även bild på själva röret ur väggen samt den mutter killen på Hornbach sa att jag behövde. Vad kan vara fel? Saknas något? Det droppar ur själva muttern i röret för kallvatten...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Använd allltid gängtejp
Produkter som diskuteras: "gängtejp"
Gängtätningstejp
Gängtätningstejp, ofta känd som PTFE-tejp eller Teflon-tejp, används vanligtvis för att försegla rörgängor i VVS-applikationer för att förhindra läckage vid lederna. Denna typ av tejp är mycket tålig mot kemikalier och höga
Läs mer
Har du slang med rörstump skall du inte ha varken lin eller gängtejp. Som tidigare nämnt skall du använda en klämringskoppling.
Den 90 vinkeln som man ser på bilden, vet du om det är slät i änden? Kan man få en bild från andra hållet?
Den 90 vinkeln som man ser på bilden, vet du om det är slät i änden? Kan man få en bild från andra hållet?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Your vinkel has a collar on one end and that could be a problem. The nut rests on the flange without clamping the ring on the hose ferrule. If everything was fine before, maybe you swapped the mutters of cold and hot water and the elbows are different? maybe the second one doesn't have a collar?
The collar is not a problem since he should use fittings from Vatette - those will fit on this vinkel from Vatette.S sturnus skrev:[bild]
Your vinkel has a collar on one end and that could be a problem. The nut rests on the flange without clamping the ring on the hose ferrule. If everything was fine before, maybe you swapped the mutters of cold and hot water and the elbows are different? maybe the second one doesn't have a collar?
Det enda som behöver redas ut är som sagt om vinkeln har en slätände eller kona. Jag tror att den är gjord för en kona och då har TS fått fel prylar. hornbach har rätt halvkoppling.
The collar can be a problem. If the nut has been replaced it may be too high and rests on the flange without tightening the ring.MathiasS skrev:
Also, it’s upside down.S sturnus skrev:[bild]
Your vinkel has a collar on one end and that could be a problem. The nut rests on the flange without clamping the ring on the hose ferrule. If everything was fine before, maybe you swapped the mutters of cold and hot water and the elbows are different? maybe the second one doesn't have a collar?


