Min syster får inte till det med Kjell & Company's Roxcore Musiksändare (http://www.kjell.com/?item=91383&path=97000000,97500000,110000000). Det är kopplingen mellan USB-sändaren och mottagaren som man kopplar till stereon som fallerar. Ibland går den igång ett tag, men oftast inte alls.

De har prövat två stycken enheter (deras egen och min gamla), dels i sin lägenhet i stan och dels på deras landställe ute "i skogen".

Den ena maskinen är Win XP-burk med några år på nacken och den andra är en knappt ett år gammal Dell bärbar med Vista 64b.

Jag hade en av sändarna på min gamla Win XP-burk och det fungerade klockrent och jag har nu prövat bägge musiksändarna på min bärbara Dell Win 7 64b och de kommer igång på direkten och levererar musik inom några sekunder, hemma hos mig, i deras lägenhet såväl som på deras landställe.

Är det något på hennes datorer som slår ut USBn på något sätt? Kan liksom inte riktigt hitta några likheter mellan deras setup'er....

Ingen?

Vi köpte en annan Roxcore-produkt, från hörlur till en liten förstärkare som kunde köra vanliga högtalare. Efter att ha returnerat tre gånger så gav vi upp. Det är för risiga produkter. Tyvärr måste jag säga för själva idéerna bakom produkterna är ganska fiffiga. Hade de varit lite bättre, lite stabilare...

För den funktion du vill ha..kika på Nad's grej som gör exakt samma sak. Dyrare men har fungerat felfritt för mig i två år.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.