Byggahus.se
B
Jag har en pump enligt rubriken där någonting spökar.

Efter att brunnen gått torr pga en kran som glömts fick jag byta en gammal Pemkoppling som antagligen blivit varm.
Pumpen har gått torr och stått och snurrat och blivit varm.

Det som händer är att jag kan fylla sugsidan med vatten och pumpen fungerar som det ska, den är där efter ett dygn ny luft i sugsidan på pumpen.
Detta gör att pumpen går konstant och jag får fylla i nytt vatten i sugsida..

När jag läser instruktionen till pumpen så står det att den ska kunna suga både vatten och luft, borde den då inte kunna bygga upp ett tryck fast att pumphuset är fullt med luft?
 
B
Det finns även en slitagesats till pumpen, med pumphjul, diffusor,axeltätning och komplett ejektor och packningar.

Frågan är när denna satsen används och om det är de som är slitet på min pump. Någon som vet?
 
B BTR skrev:
Jag har en pump enligt rubriken där någonting spökar.

Efter att brunnen gått torr pga en kran som glömts fick jag byta en gammal Pemkoppling som antagligen blivit varm.
Pumpen har gått torr och stått och snurrat och blivit varm.

Det som händer är att jag kan fylla sugsidan med vatten och pumpen fungerar som det ska, den är där efter ett dygn ny luft i sugsidan på pumpen.
Detta gör att pumpen går konstant och jag får fylla i nytt vatten i sugsida..

När jag läser instruktionen till pumpen så står det att den ska kunna suga både vatten och luft, borde den då inte kunna bygga upp ett tryck fast att pumphuset är fullt med luft?
Löste du problemet?
 
B
E Egon Bengtsson skrev:
Löste du problemet?
Visade sig vara en läcka i sugslangen så jag fick byta den ut till brunnen.
 
  • Gilla
Egon Bengtsson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.