13 164 läst ·
29 svar
13k läst
29 svar
Problem med dålig antennmottagning
Kan du rita en enkel skiss (exempel nedan) på hur du har det kopplat ? Blir lite lättare att se sammanhangen då. 1= fördelare, 2 o 3=Uttag, 4=Förstärkare osv.
Antennförstärkare kan kollas, men bara med specialinstrument
Antennförstärkare kan kollas, men bara med specialinstrument
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Den antennen jag har idag är av den typen som är överkryssad... Jo det är väl kanske läge att prova en ny. De har den där typen som du rekommenderar på Kjell & Co såg jag i katalogen.HasseTeknik skrev:
Kan det vara så att det har kommit upp någon 4G/LTE-mast i närheten? I storstäder och kranskommuner till storstäder är det ett stort problem. Testa i så fall ett filter, finns på Kjell & Co det också. Detta är billigt och bra: http://www.kjell.com/se/sortiment/l...ehor/sparrfilter/4g-filter-med-f-honor-p30311
Hej!Müssli skrev:
Ingen aning om de satt upp någon mast i närheten, ingen som jag sett.
Men jag provar
Tack för tips
Har samma problem med att bilden är pixlig och fryser totalt ibland.
Var inne på Kjell&Co igår. Dom har ej några 4g lte filter inne för tillfället då en ny variant skulle komma sa han.
Några andra tips nu att ge? Tråden är dock 1 år gammal.
Var inne på Kjell&Co igår. Dom har ej några 4g lte filter inne för tillfället då en ny variant skulle komma sa han.
Några andra tips nu att ge? Tråden är dock 1 år gammal.
Finns inga genvägar, utan det är antennplacering, med höjd och fri sikt mot sändarmasten samt finjustering av antennvinkeln som är avgörande.R Robin_ skrev:
Givetvis förutsätts fräsch koaxialkabel och korrekt gjorda antennkontaktsanslutningar.
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 291 inlägg
Fri sikt är absolut inget måste, men korrekt inställning av antenn, förstärkning om nödvändigt ska ske så tidigt som möjligt, och säkerställ att mottagaren tar in rätt muxar från den sändare som antennen är riktad mot.E etompau skrev:
Jag har monterat några av dessa antenner https://www.netonnet.se/art/ljud-oc...192597.9109/?gclid=CKLJyca_rtQCFUdfGQodtPcCQA
Funkar bra, litet format enkel att montera. Spec. påstår att den har filter mot LTE/4G.
Funkar bra, litet format enkel att montera. Spec. påstår att den har filter mot LTE/4G.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden