Söker info om min albin special 2 från 1980.
Vore intressant. Och veta vad den kan ha för verkningsgrad.
Å sen om det finns någon beskrivning på hur den ska eldas.
Sitter ju ett rosett vred på varje lucka för att släppa in luft vid d olika pyrolysfaserna. Frågan är om man tänkte på det för.

Har en kort beskrivning. Som bara gäller uppstart fyllning och natt eldning. Å natt eldningen den beskrivningen var ju rena pyreldningsbeskrivning. Men man visste nog inte bättre på 80 talet.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.