Hej, håller på att isolera om vinden och tänkte lägga ut lösullsisolering av stenull, för det är det jag har bäst erfarenhet av. Men när jag sitter och kollar på priserna så kostar stenull (20kg) på Optimera 490kr, Beijer 499kr.

Medan glasullen (15kg) på Byggmax endast kostar 159kr!

Vad jag kan hitta så är åtgången densamma om ca 45kg per m^3, vilket då ger ett pris på:

Stenull: 1103kr per m^3
Glassull: 477kr per m^3

Är det någon som vet varför det är så stor prisskillnad, kan inte minnas att det var så förr?

Rickard.
Troligtvis för att både optimera och Beijer har ”grossistpriser” för att rymma stora rabatter till sina kunder.

• Gilla
13th Marine och 2 till
  • Laddar…
C
Anders Ståleker Anders Ståleker skrev:
Medan glasullen (15kg) på Byggmax endast kostar 159kr!
Ha ha, ja vad tusan, du får ju jämföra äpplen och äpplen här.
Optimera tar 333 kr för 15 kg glasull (exakt samma produkt som Byggmax). Där har du prisskillnaden.

Ja, det är sant, optimera har inte de bästa priserna till privatpersoner.
Men jag tycker ju att någon av lågprisbyggvaruhusen borde ha stenullen till försäljning då för att konkurrera.

C
Anders Ståleker Anders Ståleker skrev:
Men jag tycker ju att någon av lågprisbyggvaruhusen borde ha stenullen till försäljning då för att konkurrera.
Ja det vore trevligt, men det är väl rätt uppenbart att Byggmax (liksom t.ex. Jem & fix) affärsidé är att jobba med ett begränsat sortiment med de mest grundläggande varorna.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.