Byggahus.se
Hej, är det någon som har reda på priser för Eksjöhus enplansvilla Söderhill?
 
Hej!
Pris för hussatsen, ca. 1990000:-
Pris för färdigt hus har jag dålig koll på...
 
Hej!
Det är en sak som förvånar mig ofta när man läser här på detta forumet.
Varför frågar ni här vad en hustillverkares hus kostar.
Fråga den som säljer och inte en massa amatörer som gissar vad de olika tillverkarnas hus kostar.
Du som nu frågar ska bygga i Västra Götalands län. Du kanske får svar från någon som vet vad det kostar i Stockholm!
Jag tror nog att den som vet bäst vad huset kostar och vad dess innehåll är måste väl vara de som säljer husen.
 
Redigerat:
Ritarn skrev:
Hej!
Det är en sak som förvånar mig ofta när man läser här på detta forumet.
Varför frågar ni här vad en hustillverares hus kostar.
Fråga den som säljer och inte en massa amatörer som gissar vad de olika tillverarnas hus kostar.
Du som nu frågar ska bygga i Västra Götalands län. Du kanske får svar från någon som vet vad det kostar i Stockholm!
Jag tror nog att den som vet bäst vad huset kostar och vad dess innehåll är måste väl vara de som säljer husen.
Detta har jag faktiskt väldigt bra koll på, så amatör är jag inte i detta fallet och därför valde jag att svara.

I detta fallet var priset (1998200:- för att vara exakt) för byggsats med lockpanel för leverans 0-20 mil från Eksjö, det beror ju på var i V:a Götaland det ska byggas. 21-40 mil ifrån Eksjö ligger priset ordinarie på 2010400:- med lockpanel.
Men fråga din lokala säljare så kanske du får ett annat svar...
 
anledningen till att många frågar på forum är att är man bara nyfiken så är många husleverantörer inte villiga att ge ut priser. dom vill ofta att man bokar ett möte...
har själv ganska nyligen gått igenom denna processen och man blir redigt trött på att åka på möten och undra om huset kommer kosta 2 miljoner eller 4 miljoner...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.