Priser Eksjöhus Längtan & Rosvik

6k läst  5 svar

1. M
    Medlem Nivå 5
    Hej,

Jag söker efter priser på Eksjöhus Egnahem Längtan och Rosvik. Är det någon som har dessa priserna? Jag lyckas inte få tag på några säljare...

2. S
    Medlem Nivå 1
    Vi har skrivit kontrakt på Längtan. Pris med ektrapp och oinredd isolerad övervåning ca 1826000, inkl grund.

3. M
    Medlem Nivå 5
    OK, låter ganska mycket. Har ni gjort några tillval då?

4. S
    Medlem Nivå 1
    Dyrt och dyrt! Själv tycker jag att priset står sig väl mot andra husleverantörer i mellanprisklassen. Själv gämförde jag bla med ugglan 117 från LB-hus som har lägre utgångsstandard. Med tillval på ugglan var jag snart uppe i Eksjöhuspriset.

Det enda tillval som är gjort på det priset är en ektrapp för 40000:-. Deras egna hem serie har samma standard som deras andra kataloghus. 240 mm isolering, OSB-skivor i ytterväggarna, isolerad övervåning, Vedum badrumsmöbler, HTH kök, 14 mm parkett, massiva vita innerdörrar, Husqvarna vitvaror, IVT 495 twin värmepump, fönster på övervåningen.

Vi har inte börjat med våra tillval och avdrag ännu men jag har fått känslan av att avdragen och tillval håller en rimlig nivå, t.ex avdrag kök ca -50000:-.

5. kungkokos
    Medlem Nivå 8
    Ja, fast vad har du då tittat på? Om man kollar hur själva huset är konstruerat så upptäcker man snabbt några viktiga skillnader. LB-hus ytterväggar bygger på lättregelsystem (tror jag det heter) och motsvarar över 300 mm isolering i yttervägg. De har 300 mm i plattan som standard och fönster av typen Elite-Extreme med aluminium. Här snackar vi stora skillnader som är mycket viktigare än fint kök och rostfria vitvaror. Det skulle kosta en hel del att välja till dessa saker på ett Eksjöhus...

Sen att LB-hus Ugglan har något lägre standard på "ytskikten" och utrustningen än Eksjöhus tycker jag inte är av stor betydelse i sammanhanget.

6. J
    Medlem Nivå 2
    I Bohuslän kostar ett längtan 1.6 med ektrapp, grund, men exlusive markarbete.

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: