Hej

Jag håller på och flytspacklar mitt badrumsgolv, men jag måste flytspackla det i flera omgångar.

Ska/bör jag prima golvet mellan omgångarna med flytspackel?

/Jonas
 
B
ja. det bör du göra
 
OK. Tack för det snabba svaret.

/Jonas
 
T
Inte alltid det behövs men det skadar ju inte att ligga på den säkra sidan!
 
B
vill chansa så kan man skita i det
 
Paul-Staffanstorp
Normalt sett så brukar det inte behövas om man flyter igen inom 24 tim.

Dock beror det på produkten och tillverkarens normer vilket går att kolla upp med leverantören av ditt flytspackel...
 
B
ska alltid ha bälte och hängslen
 
  • Gilla
fabwre
  • Laddar…
Det står iaf på LIP:s flyt att inom en viss tid så kan man skippa primern. Borde finnas liknande för andra fabrikat tycker jag. Iofs kostar ju primer nog för minst 3 heltäckande primningar lika mycket som EN säck flyt så det är inte så stor besparing man kan göra :)
 
B
okej då. men det är väl bara för att själv börjar man med andra grejer. och man sitter inte å väntar på att spacklet ska bli lagom torrt. som jag primar(hängslen å bälte). det är så dö tråkigt med att spacklet ska skifta sig eller att man får bom
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.