Jepp den tar troligen luft och det är på sugsidan som det kan sugas in. Det blir att gå runt och känna/dra till lite extra på alla kopplingar på sugsidan. Bubblan försvinner inte om pumpen får gå några timmar, kolla även i skimmern, så det är en virvel där.
Hej tack för svar,J jonaserik skrev:
Jag har ingen virvel i skimmern, ska man ha det?
Men ska testa lirka lite på kopplingarna.
Blir det nån skillnad om du öppnar på locket så nivån stiger och det rinner över lite ur pumpfiltret och sedan stänger igen locket med nivå hela vägen upp till kanten?M Marcus posse skrev:
Har du full pool, har det varit så tidigare, eller är det premiär?
Jag fattar inte riktigt vad du menar .FredrikR skrev:
Jag har precis fyllt upp poolen som det ska vara, har varit så tidigare bara att jag har inte lagt märke till att det är något konstigt. Men blev fundersam nu!
Det är inte första säsongen med poolen?M Marcus posse skrev:
Stäng av pumpen.
Skruva av locket till grovfiltret i pumpen så vattnet breddar över.
Skruva tillbaka locket, kolla så o-ringen ligger rätt och inte är skadad.
Starta pumpen.
Men värt är också så klart att kolla över kopplingar/anslutningar så de är åtdragna.
Absolut ska testa! Tack för svar 🙏FredrikR skrev:
