Ja då var det väl dags för lite uppdatering igen.
Det har varit mycket bilningsjobb för att få ner innerväggar som ej ska vara där men även för att förbereda för de nya fönstren. Som ni ser blir det mycket massor att ta hand om och jag försöker varva med att köra ut material, då det snabbt blir mycket på golvet. Dessutom är det skönt att få vila händer och armar från vibrationernaemellanåt!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Mycket massor blir det...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag har även börjat förbereda för de nya fönstren som ska in så småningom. Vi ändrar ju från liggande till stående för att få bättre utsikt men även för att ta bort industrikänslan från byggnaden. När vi bestämde oss gällande fönstren så valde vi att utnyttja befintliga hål för att slippa ändra i den bärande konstruktionen. Så det var "bara" att ta upp nya hål...
Ett tag såg det lite ut som att vi bor nära en skjutbana
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Efter några timmar så var de gamla fönstren ute och de nya hålen fått sina färdiga mått.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Sen skulle det ju fyllas upp lite mellan de nya gluggarna så det blev lite mer murande. Känns som om man börjar få lite mer koll på det nu, men det är jobbigt med 35-block som väger 30kg! (det kan vara att jag är lite klen...

)
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
När dessa block var på plats hade jag lite bruk över och fyllde då i på några ställen i smygarna, tvättade lite verktyg och gick tillbaka för att kolla hur det blev och tydligen hade en liten inspektör redan varit på plats!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder