Har tyvärr ingen fungerande voltmeter eller multimeter.
Strömmen matas från ett fritidsbatteri. Har försökt att följa kablarna men det går inte få någon rätsida på det, dessvärre. Det är flera liknande kablar som försvinner in i väggen och de är inte uppmärksamhet på något sätt.
Jag tror att föregående ägare hade något sånär koll...
Strömmen matas från ett fritidsbatteri. Har försökt att följa kablarna men det går inte få någon rätsida på det, dessvärre. Det är flera liknande kablar som försvinner in i väggen och de är inte uppmärksamhet på något sätt.
Jag tror att föregående ägare hade något sånär koll...
Produkter som diskuteras: "multimeter"
Multimetrar
Multimetrar är mångsidiga instrument som används inom elektronik och elteknik för att mäta olika parametrar som ström, spänning och resistans. De kan vara digitala eller analoga och är ett oumbärligt verktyg för alla som regelbundet
Läs mer
Besserwisser
· östergötland
· 2 771 inlägg
Köp en multimeter? Dra nytt från batteriet?
Pröva med en 12v lampa?
Pröva med en 12v lampa?
Hmm... jag hittade en multimeter i förrådet som jag lyckades få liv i.
När jag mäter polerna så visar de 12,33v, vilket det ska va. Men när jag byter plats på dem står det -12,33v. Utifrån detta, vilken är plus och vilken är minuspol?
Sååå nära nu!
När jag mäter polerna så visar de 12,33v, vilket det ska va. Men när jag byter plats på dem står det -12,33v. Utifrån detta, vilken är plus och vilken är minuspol?
Sååå nära nu!