Ska bygga ut min altan för att senare bygga ett fristående uterum som placeras på dennes ytterkant.

Altanen är ca 9300x 4500 mm och står 1100 mm ovan mark. Fundament idag 700 mm plint.
Kommer att bygga ut denna med 2000 mm åt 2 håll. Kommer att behöva 6 st nya plint på en 10 m sträcka.

Då jag kommer att ställa ett uterum på denna yta, ska jag:

1. Använda likadana plint som innan (grävde dike, 500 mm brett, 1000 mm djupt, makadam, vibbat, ställt i plint och återfyllt med 8/16 och vibbat runt om.

eller

2. Gräva "ränna", 400 mm brett, 1800 mm djupt. 100 mm 8/16 i botten, ner med 1700 mm gjutrör och gjuta. för att sedan återfylla.

Frostfritt där jag bor ca. 1600 mm.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.