Hej,
Vill ha min Plejd DIM-01 inkopplad med 2 st återfjädrande 1-poliga brytare. Blir det rätt att koppla enligt nedan? Undrar främst om det är några problem med att inkommande fas till plejden (svart) är sammankopplade och inte separerade till ingång 1 resp 2 via separata ledare. Trångt om plats i rören för att dra fram en ledare till, tyvärr.
Tacksam för svar.
Vill ha min Plejd DIM-01 inkopplad med 2 st återfjädrande 1-poliga brytare. Blir det rätt att koppla enligt nedan? Undrar främst om det är några problem med att inkommande fas till plejden (svart) är sammankopplade och inte separerade till ingång 1 resp 2 via separata ledare. Trångt om plats i rören för att dra fram en ledare till, tyvärr.
Tacksam för svar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ritningen stämmer. Men vid minsta osäkerhet ring en elektrikerF fredrik1234 skrev:Hej,
Tacksam för svar.
[bild]
Alltså ingen FAS (Ledare) till någon av brytarna alls? Utan bara samma tandtråd från utgång 1 på Plejden?
Styrledningen till Plejd:en ska kopplas till brytarens utgång som när brytaren är opåverkad inte har förbindelse till brytarens L-ingång.Henrik Brosché skrev:
Tryck på den återfjädrande knappen och en förbindelse skapas i brytaren som skickar 230 V till styringången på Plejd:en.
Ritningen i det första inlägget är inte korrekt, styrledaren ska kopplas till den högra pilen på brytarna.
Klicka här för att svara