546 läst ·
2 svar
546 läst
2 svar
Plattsbyggd förvaring, ventilation?
Hej
Ska bygga upp en förvaring i ett rum som till största del kommer vara mot yttervägg som vetter mot norr, tanken är att regla upp som ett rum i rummet med reglar från golv till tak och gipsa samt måla så att det ser ut som det hör till rummet.
Rummet kommer bli ca 60-80cm djupt och 3m brett
Där ska vi förvara plastlådor med saker och en o annan lös pryl bara, normal förrådsförvaring.
Frågan är nu, eftersom jag ska sätta dörrar och göra det inneslutet, borde jag borra upp en separat tilluft i detta lilla rummet? Så man inte skapar ett stillastående klimat därinne eller räcker det att borra upp lite lufthål så att det kommer in luft från rummet det är byggt i som redan har en tilluftsventil?
Trähus byggt runt 2000 självdrag med paxfläktar som frånluft i våtutrymmen.
Ska bygga upp en förvaring i ett rum som till största del kommer vara mot yttervägg som vetter mot norr, tanken är att regla upp som ett rum i rummet med reglar från golv till tak och gipsa samt måla så att det ser ut som det hör till rummet.
Rummet kommer bli ca 60-80cm djupt och 3m brett
Där ska vi förvara plastlådor med saker och en o annan lös pryl bara, normal förrådsförvaring.
Frågan är nu, eftersom jag ska sätta dörrar och göra det inneslutet, borde jag borra upp en separat tilluft i detta lilla rummet? Så man inte skapar ett stillastående klimat därinne eller räcker det att borra upp lite lufthål så att det kommer in luft från rummet det är byggt i som redan har en tilluftsventil?
Trähus byggt runt 2000 självdrag med paxfläktar som frånluft i våtutrymmen.
Produkter som diskuteras: "paxfläktar"
Badrumsfläkt PASSAD 30 PAX
Med ljus- och fuktsensor
1 749 kr inkl moms
Läs mer
Ja min grundtanke var nåt åt det hållet men jag läste runt lite och sen är klädkammaren i hallen byggd liknande med egen tilluft, men å andra sidan är den även gjord för ytterkläder och skor. Jag gör nog några hål så ser jag med tiden, blir det "fuktigt" där inne kan man sätta in en ventil då.T TechChad skrev:
Klicka här för att svara