Jag ska dra lite spirorör för tilluftsventilation (FTX) och måste under en balk med ett 200-rör men tycker att det bygger för mycket nedåt. Skulle helst se att det bara bygger ca hälften, så är det dumt att "platta till" röret lokalt?
Det gröna röret måste under den röda balken och till höger i bild är där ett förråd som jag kommer ha renslucka i.
Det gröna röret måste under den röda balken och till höger i bild är där ett förråd som jag kommer ha renslucka i.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
jag undrar också vad som är problem med att bukta in röret något, tex 50mm. motståndet ökar något där, kanske lite svårare att rensa. får kolla efter sprickor i skarvarna innan montering. Men inte påverkar det funktion efter injustering...
Är det rensbart från båda hållen är det väl inget problem givet att du justerar in det hela med det lilla extra tryckfall kan kan tänkas bli. Att knäcka till det snyggt kan bli utmanande dock. Även om det kostar en slant går det att köpa två övergångar till rektangulära kanaler som möts under din balk
Klicka här för att svara