Eftersom det inte är någon som har hittat en tunnare kontakt så har du följande tre alternativ:
1) Fixa distanser till väggfästet så att Tv:n kommer ut minst 15 mm så att sladden får plats och att det inte blir någon skarp 90 graders böj.
2) Eller så skaffar du nytt väggfäste som gör att Tv:n kommer längre ut.
3) Eller så byter du tv till en som inte har kontakten vinkelrätt mot baksidan.

Att modifiera en 230 Volts kontakt är inget alternativ.

1, 2: TV´n sitter mellan två ingångar till vardagsrummet. Man ser längst med den vägg där TV´n sitter så vi valde medvetet ett så tunt väggfästa som möjligt.
3: TV´n är en ett par veckor gammal och jag är jättenöjd med den så en ny är inte ett alternativ.

Jag tycker att det borde gå att köpa en lös 2-polig hona på samma sätt som man köper en lös stickpropp och skruvar på en kabel. Det är ju varken riskabelt eller svårt.

Tyvärr är det fel ände av sladden. Det är den delen som skall in i TV´n som behöver vara platt.

4. Gör ett litet hål i väggen.

The Tor skrev:
1, 2: TV´n sitter mellan två ingångar till vardagsrummet. Man ser längst med den vägg där TV´n sitter så vi valde medvetet ett så tunt väggfästa som möjligt.
3: TV´n är en ett par veckor gammal och jag är jättenöjd med den så en ny är inte ett alternativ.

Jag tycker att det borde gå att köpa en lös 2-polig hona på samma sätt som man köper en lös stickpropp och skruvar på en kabel. Det är ju varken riskabelt eller svårt.
Vill du kunna använda tv:n eller vill du att den bara ska hänga och vara "snygg"?
Hur mycket kommer det att synas att tv:n hänger ytterligare 15 mm längre ut?

Jag har sökt en del på nätet och har inte hittat någon lös "IEC 320 C7"-kontakt, inte ens Farnell har någon.

Jag har nu kommit på en fjärde punkt, det är följande:
SKIPPA tv:n helt å hållet på den platsen.

joey007 skrev:
[länk]
TS har redan en vinklad kontakt men den är för stor. Den du länkar till verkar vara ungefär i samma mått som TSs kontakt.

Grattis :)

vectrex skrev:
Min tv levererades med en sån kontakt, tror inte den bygger mer än 1cm. På min tv bygger den ingenting eftersom kontaktdonet är lite försänkt i tv:n också
Vad är det för tillverkare av TV:n? Jag har letat överallt efter en kontakt som inte bygger mer än 1 cm. Har du möjlighet att även lägga upp en bild av själva kabeln? Gärna så att eventuella tillverkardetaljer framgår.

Det är en Philps, relativt ny (1 år) 55" LED tv. Tror dock jag hadde fel om att kontakten är böjd. Kontakten är en vanlig, men den går in i sidan på TV:n, lite försänkt så den bygger 0cm.

Tack, då vet jag i alla fall.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.