Hej,
Har precis anlitat en plåtslagare som gjort plåt kring en kupa, sedan ska ny panel upp utanpå. Plåtslagaren har endast överlappat plåten och inte falsat ihop plåten. Är det OK att göra så om det ska vara fackmanamässigt utfört? Både på sidorna och framför fönstret är det överlappad plåt... Plåtslagaren menar att taket lutar så pass mycket att det inte behövs falsas (brutet tak med över 60 graders vinkel). Han har säkert rätt, eller?

/Ola
 
Det är nog svårt att förstå utan att se bilder...
 
  • plåtarbeten.jpg
Nu har plåtslagaren gjort om plåten. Det blev snyggt med falsade skarvar.
Är dock besviken på plåtslagaren som till en början sa att jobbet var riktigt utfört. Blir så jävla trött på hantverkare som fuskar...
 
Kan du inte lägga upp bilder på det tillrättade, så vi får se skillnaden.
Det första var ju som du påpekade inte så snyggt.

Hejhej Thomasx
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.