Hej,
Har precis anlitat en plåtslagare som gjort plåt kring en kupa, sedan ska ny panel upp utanpå. Plåtslagaren har endast överlappat plåten och inte falsat ihop plåten. Är det OK att göra så om det ska vara fackmanamässigt utfört? Både på sidorna och framför fönstret är det överlappad plåt... Plåtslagaren menar att taket lutar så pass mycket att det inte behövs falsas (brutet tak med över 60 graders vinkel). Han har säkert rätt, eller?
/Ola
Har precis anlitat en plåtslagare som gjort plåt kring en kupa, sedan ska ny panel upp utanpå. Plåtslagaren har endast överlappat plåten och inte falsat ihop plåten. Är det OK att göra så om det ska vara fackmanamässigt utfört? Både på sidorna och framför fönstret är det överlappad plåt... Plåtslagaren menar att taket lutar så pass mycket att det inte behövs falsas (brutet tak med över 60 graders vinkel). Han har säkert rätt, eller?
/Ola
Klicka här för att svara
