Hej.
Efter avslutad badrumsrenovering, där rörmokaren varit nere i krypgrunden för att dra nytt avlopp så har den befintliga plasten i krypgrunden blivit skadad. Plasten har legat där sedan -67 då huset byggdes.
Jag tänkte nu byta ut plasten och undrar vad som gäller nu. Vilken plast är att rekommendera? Vilken tejp till skarvar ska jag köpa? Ska man dra upp plasten en bit på grundmuren? Isf hur högt och hur ska man fästa den?
Idag ligger det bara stenar längs kanterna på plasten och det är allt annat än tätt. Bifogar en bild så ser ni vilka förutsättningar jag har.
Efter avslutad badrumsrenovering, där rörmokaren varit nere i krypgrunden för att dra nytt avlopp så har den befintliga plasten i krypgrunden blivit skadad. Plasten har legat där sedan -67 då huset byggdes.
Jag tänkte nu byta ut plasten och undrar vad som gäller nu. Vilken plast är att rekommendera? Vilken tejp till skarvar ska jag köpa? Ska man dra upp plasten en bit på grundmuren? Isf hur högt och hur ska man fästa den?
Idag ligger det bara stenar längs kanterna på plasten och det är allt annat än tätt. Bifogar en bild så ser ni vilka förutsättningar jag har.
Min tanke var väl mest för att det funnits plast sedan huset byggdes. Nu efter rörmokaren var i krypgrunden och fixade så har plasten gått sönder på flertal ställen. Den är väldigt spröd efter alla år.
Är jag helt helt ute och cyklar med mina tankar?
Är jag helt helt ute och cyklar med mina tankar?
Renoverare
· västra götaland
· 809 inlägg
fungerar det inte i viss mån som Radonspärr?
tycker att jag fått någon lite avvikande lukt i huset och tänkte att det kanske kunde bero på den skadade plasten. Kanske är bäst att bara testa att reparera plasten till en början för att se om det bättre?useless skrev: