Hej
Nu ska vi helrenovera vårt badrum. Nytt kakel och klinkers samt ny inredning. Skulle vilja ha lite hjälp med bästa lösningen för duschen! Problemet är närheten till fönster och duschvägg som man kanske inte vill ska skymma fönster för mycket? Hade allra helst velat ha fasta väggar utan dörrar. Vad hade Ni valt? Kan tilläggas att vi har småbarn. Bifogar en bild - hoppas den syns. Lösningen här är en från Duschbyggarna. Tack!
Nu ska vi helrenovera vårt badrum. Nytt kakel och klinkers samt ny inredning. Skulle vilja ha lite hjälp med bästa lösningen för duschen! Problemet är närheten till fönster och duschvägg som man kanske inte vill ska skymma fönster för mycket? Hade allra helst velat ha fasta väggar utan dörrar. Vad hade Ni valt? Kan tilläggas att vi har småbarn. Bifogar en bild - hoppas den syns. Lösningen här är en från Duschbyggarna. Tack!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag vattar inte riktigt skissen. Vad är lådan kring schaket? Är fönstret längst ned i bilden? Isåfall hade jag skippat duschen och satt in ett 70 brett badkar. Ett badkar är suveränt för att bada barnen och går bra att duscha i också. Våra barn älskar att plaska runt i badkaret medans man tvättar dem. Dessutom har ni 70 cm till fönstret och 70 cm är standardbredden på badkar, så ni kan sätta upp en vikbar duschvägg för badkar så att fönstret skyddas från överspolning.
Om ni skaffar en 70 cm vikbar glasvägg och sätter blandaren på badkarets långsida så kan ni vika in den mot väggen. Vi har så och det fungerar väldigt bra. Annars funkar det ju med duschdraperi också.
Om ni skaffar en 70 cm vikbar glasvägg och sätter blandaren på badkarets långsida så kan ni vika in den mot väggen. Vi har så och det fungerar väldigt bra. Annars funkar det ju med duschdraperi också.
Du får göra som vi gjort vid badkaret: ha en extra vinkel på duschväggen vid fönstret. Eller ha den mitt på väggen som sagt. Med infällbara väggar tar dt ju inte så mycket plats när det inte används.
Ditt lösningsförslag med att ha det på diagonalen ger väldigt lite armbågsutrymme.
Från början har det ju varit tvättställ mitt emot toaletten och badkar vid fönstret.
Ditt lösningsförslag med att ha det på diagonalen ger väldigt lite armbågsutrymme.
Från början har det ju varit tvättställ mitt emot toaletten och badkar vid fönstret.
Hej igen, tack för bra input alla! tack! Vi har fått ett par förslag från en butik att ta ställning till, bilder enligt nedan. Första skissen kanske blev lite rörig, vi har flyttat en vägg och ett litet schakt måste omhändertas iom detta, riktigt att fönstret är längst ner i bilden. Rumet är mer eller mindre 2,3m X 2,6m. Ursprungligen har ett badkar upptagit platsen där vi nu planerar dusch vilket pelpet också noterar är en bra plats för detta. Vi har dock uteslutit badkar, vi vill ha en duschlösning. Första skissens duschhörna ger efter övervägande för lite utrymme som Anna_H säger, ena hälften av oss vägrar nu vikbara väggar och därmed tror vi att bild 2 nedan ger bästa lösningen. Carlbanan; det vore en trevlig lösning med en genomgångsdusch men vi oroar oss för att våra barn kommer klyva sig själva på mitten iom en sådan då man riskerar springa in i kortsidan på glaset. Vi grunnar vidare och era tankar uppskattas.
Klicka här för att svara