21 403 läst ·
14 svar
21k läst
14 svar
Placering av badrumsfläkt
Produkter som diskuteras: "Intellivent"
Badrumsfläkt Intellivent S Fresh
Komplett frånluftsfläkt
2 069 kr inkl moms
Läs mer
Renoverare
· Gävleborg
· 8 215 inlägg
Fresh är ett mycket bra val! Den är tystast, smidigast, snyggast och har en hel del funktioner.
//Patrik
//Patrik
Verktygstokig
· Norrbotten
· 891 inlägg
Sitter i samma sits här, som det ser ut nu kommer jag kapa av lite på dörren så det lättare kommer in luft den vägen och skicka ut dushluften genom inloppet i väggen, om ingen har någon bra synpunkt på varför vi ska trycka den fuktiga luften genom originalkanalerna istället (mina är av trä..)
Medlem
· Stockholms
· 1 555 inlägg
Jag är mycket nöjd med min Intellivent efter en månad. Den är snygg och sköter sig själv.
Fläkten sitter på andra sidan väggen, 1 meter från min säng och visst hör jag om den kör igång, men inte så att det stör min sömn det minsta.
Fläkten sitter på andra sidan väggen, 1 meter från min säng och visst hör jag om den kör igång, men inte så att det stör min sömn det minsta.
Produkter som diskuteras: "Fläkten"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Medlem
· Stockholms
· 1 555 inlägg
Över duschen och i taket är väl den bästa placeringen och det som rekommenderas. Men sedan ska man ju få dit en sladd också på ett snyggt och enkelt sätt.
Om det är en lång kanal ut från taket, så är det kanske inte så bra att ha fläkten där med tanke på att fukten i luften kanske hinner kondensera och bli vatten igen innan det är ute ur huset.
Nu vet jag inte hur det ser ut i ditt badrum, men hade det varit mitt eget badrum så hade jag noga övervägt att sätta fläkten i väggen och plocka bort ventilen i taket och gjort en ventil eller liknande i dörren för att få in luft i badrummet.
Nu vet jag inte hur det ser ut i ditt badrum, men hade det varit mitt eget badrum så hade jag noga övervägt att sätta fläkten i väggen och plocka bort ventilen i taket och gjort en ventil eller liknande i dörren för att få in luft i badrummet.
Om jag fattar rätt rekommenderar PAX tvärt om, att man placerar den i anslutning till självdragskanalen .JonasSun skrev:
http://www.pax.se/html/flaktar/faq_tips/faq-sjalvdrag.html
Verktygstokig
· Norrbotten
· 891 inlägg
http://www.byggahus.se/forum/attachment.php?attachmentid=61007&d=1336764490
Där sitter original-ventilationen i mitt badrum, möblerna är endast provmonterade för att se att jag inte tänkt fel på höjder osv..
Känns som om det skulle vara bäst att flytta den till övre högra hörnet (utanför bild), eller spelar det ingen roll ?
Där sitter original-ventilationen i mitt badrum, möblerna är endast provmonterade för att se att jag inte tänkt fel på höjder osv..
Känns som om det skulle vara bäst att flytta den till övre högra hörnet (utanför bild), eller spelar det ingen roll ?
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden