Ska byta silikonfog vid diskbänken.
När jag pillade bort gamla silikonfogen var jag tvungen att pilla bort lite av själva kakelfogen också mellan vissa plattor för det var slitet och satt fast. Kolla bilden så ser ni att det saknas lite nedtill mellan plattorna.
Innan jag sätter ny silikon antar jag att jag måste laga detta för att kunna göra en snygg silikonfog som jag inte behöver kladda upp mellan plattorna.
Hur lagar jag detta enklast?
Kan jag pilla dit lite ny kakelfog där nedtill mellan plattorna bara? Och när det torkat kraffsa till så det ser snyggt ut.
När jag pillade bort gamla silikonfogen var jag tvungen att pilla bort lite av själva kakelfogen också mellan vissa plattor för det var slitet och satt fast. Kolla bilden så ser ni att det saknas lite nedtill mellan plattorna.
Innan jag sätter ny silikon antar jag att jag måste laga detta för att kunna göra en snygg silikonfog som jag inte behöver kladda upp mellan plattorna.
Hur lagar jag detta enklast?
Kan jag pilla dit lite ny kakelfog där nedtill mellan plattorna bara? Och när det torkat kraffsa till så det ser snyggt ut.
Bästa svaret
Det går inte att krafsa till så det ser snyggt ut när det har torkat. Man drar till det med en fuktig svamp innan det har torkat så blir det snyggt. Det svåraste brukar vara att hitta ny fog med exakt samma kulör.
Okej men då tolkar jag det som att det går laga genom att pilla dit lite kakelfog där det saknas, forma Innan det torkar. Sedan efter det torkat ordentligt kan jag köra silikonfog. Suveränt, tack!useless skrev:
Färgenr inga problem för jag ska måla allt vitt Innan jag kör silikonfog
Klicka här för att svara