Har hört i TV-reklamen att den gör 62000 rörelser i min. Alltså mer än 1000 per sek. Är detta möjligt?
Hur upplever man detta? Känns det inte som det står still?

Känner inte till om det är sant men Braun Oral-B ligger i samma härad i borströrelser per minut med deras vassare maskiner.

Vi köpte ett par Orab-B Genius-X fär en tid sedan. Upplevelsen är att maskinen ger toner ifrån sig, beroende på program så kan det vara repetetivt kontinuerligt stigande eller fasta toner i olika register.

Får säga att det är en stor skillnad i rengöringseffekt mot de enklare maskinerna för någon hundring. Tillkommer även en del bra ”lär-grejer” via app som ger feedback på hur du borstar och håller koll på så man borstar överallt. Inte så att man alltid använder appen men bra att få litet instruktion, registrerar även om man borstar för hårt vad gäller Oral-B och jag tror detta är viktigt. Så man lär sig att använda borsen på rätt sätt.

Betydelsefullt också att man kan spola av tandborsten under rinnande vatten utan att behöva vara orolig för att det elektroniska innandömet kan ta skada.

Låter som att varje borststrå räknas för sig självt..... ju fler strån ju fler rörelser?

Som jag sa, vibrationerna upplevs som toner när de ligger i dessa register. Ex. 58500 borströrelser per minut blir i runda slängar 1000 Hz, och det är en sådan ton man upplever om man kör på denna maxhastighet för denna maskin,

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.