Det upptäcks i den ände av röret där det mynnar ut lägre än andra änden.
Om det är en repa, för att röret har dragits mot en vass skruv, så är det säkert inga problem. Men om du har skruvat rakt in i röret, så skulle jag nog inte våga lita på hur ytligt skruven har nått in. Även om det bara ser ut att ha trängt in någon bråkdels mm, så kan hålet vara djupare.