tänkte höra mig för lite.
Ska testa att koppla in en pelletsbrännare på min Nibe alpha combi. ngn som har efarenhet utav det, hur bra det funkar osv.
Kan man köra med pellets även om den e dockad till tank. ?

tacksam för svar

Ja du kan köra pellets i den, Går köra pellets både i ved/oljedelen men askutrymmet är större o ved delen särskillt om man stoppar in brännaren i vedluckan.. En kompis körde sin janfire i vedluckan men då han även är åkare som betalr dieseln så kör han olja nu av bekvämlighet samt att åkeriet får stå för uppvärmningen av villan..
Går bra även om den är dockad mot acktank men därimot bör du kanske inte nyttja tankarna då du eldar pellets utan enbart köra pellets mot pannan

Jag kör föresten en Ariterm bequem brännare i en Nibe alpha keram som ser ut exakt som din ved del, Har brännaren i nedre luckan..

Men vill du kunna elda ved o snabbt kunna shifta bör du ha pelletsbrännaren i oljedelen

mm fick dit den igår, lite slit på jobbet med att göra distansgrejor osv...Men fick inte ordning på d elektriska... få la ta hit en riktig elektriker `;)

2an skrev:
Går bra även om den är dockad mot acktank men därimot bör du kanske inte nyttja tankarna då du eldar pellets utan enbart köra pellets mot pannan
Kan inte stänga av den ena tanken.

Satte den i understa delen utav vedeldningsdelen. funkar kanon d^_^b

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.