1 344 läst ·
4 svar
1k läst
4 svar
pelletsbrännare
tänkte höra mig för lite.
Ska testa att koppla in en pelletsbrännare på min Nibe alpha combi. ngn som har efarenhet utav det, hur bra det funkar osv.
Kan man köra med pellets även om den e dockad till tank. ?
tacksam för svar
Ska testa att koppla in en pelletsbrännare på min Nibe alpha combi. ngn som har efarenhet utav det, hur bra det funkar osv.
Kan man köra med pellets även om den e dockad till tank. ?
tacksam för svar
Ja du kan köra pellets i den, Går köra pellets både i ved/oljedelen men askutrymmet är större o ved delen särskillt om man stoppar in brännaren i vedluckan.. En kompis körde sin janfire i vedluckan men då han även är åkare som betalr dieseln så kör han olja nu av bekvämlighet samt att åkeriet får stå för uppvärmningen av villan..
Går bra även om den är dockad mot acktank men därimot bör du kanske inte nyttja tankarna då du eldar pellets utan enbart köra pellets mot pannan
Går bra även om den är dockad mot acktank men därimot bör du kanske inte nyttja tankarna då du eldar pellets utan enbart köra pellets mot pannan
mm fick dit den igår, lite slit på jobbet med att göra distansgrejor osv...Men fick inte ordning på d elektriska... få la ta hit en riktig elektriker `
Klicka här för att svara