hahalj
Husägare
· Västra Götaland
· 1 832 inlägg
hahalj
Husägare
- Västra Götaland
- 1 832 inlägg
Har tagit ner Pax Calima-fläkten från taket och rengjort både fläktblad och upp i ventilationsslangen. När jag nu skulle sätta igång den så vill den inte. När jag drar brytaren till On står den och hackar svagt. Det finns 230V fram till L och N på skruvblocket. Ingen Led-lampa lyser. Får inte kontakt med den på Bluetooth, verkar inte vara aktiv.
Någon som haft samma problem och löst det? Hittade andra trådar här som handlar om snarlika problem, men ingen där man inte kommer åt den via appen.
Någon som haft samma problem och löst det? Hittade andra trådar här som handlar om snarlika problem, men ingen där man inte kommer åt den via appen.
Produkter som diskuteras: "Pax Calima"
Badrumsfläkt PASSAD 30 PAX
Med ljus- och fuktsensor
1 749 kr inkl moms
Läs mer
När man återmonterar en Pax-fläkt så är de väldigt känsliga för att fläktbladen och rotorn hamnar exakt i mitten. Jag har haft ett par fläktar som gör som du beskriver och det har alltid löst sig genom att centrera fläkten i mitten. Det är så små skillnader att kan kan inte se med ögat när det är centrerat. Men prova att trycka mittendelen lite åt olika håll samtidigt som fläkten är på, och se om den kommer igång.
hahalj
Husägare
· Västra Götaland
· 1 832 inlägg
hahalj
Husägare
- Västra Götaland
- 1 832 inlägg
Provade, men spelar ingen roll hur jag än trycker och vrider på rotorn, händer inget alls. Och som sagt, ingen kontakt i appen.K Kulibertikus skrev:När man återmonterar en Pax-fläkt så är de väldigt känsliga för att fläktbladen och rotorn hamnar exakt i mitten. Jag har haft ett par fläktar som gör som du beskriver och det har alltid löst sig genom att centrera fläkten i mitten. Det är så små skillnader att kan kan inte se med ögat när det är centrerat. Men prova att trycka mittendelen lite åt olika håll samtidigt som fläkten är på, och se om den kommer igång.
Ger jag fläkten lite fart med fingrarna så snurrar den några sekunder innan den stannar. Inga missljud, fläkten snurrar lätt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
hahalj
Husägare
· Västra Götaland
· 1 832 inlägg
hahalj
Husägare
- Västra Götaland
- 1 832 inlägg
Tog ner fläkten och kollade kretskortet, men jag ser inget konstigt. Alla lödningar ser ok ut. Inga brända komponenter. Eller är det någon som ser något misstänkt? Vet inte hur/om det går ta isär fläktenheten, misstänker det blir knepigt att få ihop det om jag skulle lyckas.
Testkörde på bänken, men det är samma beteende som jag beskrivit.
Vad tror ni, elektronikskroten nästa? 🤥
Testkörde på bänken, men det är samma beteende som jag beskrivit.
Vad tror ni, elektronikskroten nästa? 🤥
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Produkter som diskuteras: "fläkten"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden