Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Jag tar inte illa upp men jag hade bara svårt och se det roliga i att först påstå...iMikael Lundgren skrev:
Citat: "fronterna sitter ofta halvvägs utanför diskbänken och det blir inte snyggt om man ser halva överdelen på passbiten."
...för att sen snacka bort påståendet med att jag har gjort fel...
Men men... alla har vi olika nivå på humor och jag är nog mest trött just nu... så ha en bra kväll.
Tack det samma! Trevlig kväll !Paul-Staffanstorp skrev:
Jag tar inte illa upp men jag hade bara svårt och se det roliga i att först påstå...
Citat: "fronterna sitter ofta halvvägs utanför diskbänken och det blir inte snyggt om man ser halva överdelen på passbiten."
...för att sen snacka bort påståendet med att jag har gjort fel...
Men men... alla har vi olika nivå på humor och jag är nog mest trött just nu... så ha en bra kväll.
När jag skrev hade jag bara mitt Myresjökök som Peab byggt att titta på och där är det som jag skrev men jag skrev som att det var det ända rätta, vilket var fel. Jag försöker att skriva ödmjukt men ibland har man fel i sakfrågan.
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Ärligt... Ligger verkligen fronterna utanför diskbänken ?iMikael Lundgren skrev:
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Husägare
· HISINGS BACKA
· 175 inlägg
Marbodal minskade djupet på sina bänkskåp på 90-talet och har tillsammans med HTH m fl 565 mm djupa stommar. Myresjökök hade däremot kvar den gamla standarden med 580-djupa stommar tills ca 2012 då de också ändrade till 565 mm. (Myresjökök finns inte längre, ingår i Marbodal sedan några år).
Anledningen till grundare stommar är just för att standarddiskbänkar ska råda en bit utanför luckorna och minska risken för att vatten rinner ner på dem.
Anledningen till grundare stommar är just för att standarddiskbänkar ska råda en bit utanför luckorna och minska risken för att vatten rinner ner på dem.
Tack! I'm not alone!E Enannananna skrev:Marbodal minskade djupet på sina bänkskåp på 90-talet och har tillsammans med HTH m fl 565 mm djupa stommar. Myresjökök hade däremot kvar den gamla standarden med 580-djupa stommar tills ca 2012 då de också ändrade till 565 mm. (Myresjökök finns inte längre, ingår i Marbodal sedan några år).
Kul att den här diskussionen kommit upp! Jag har under veckan velat fram och tillbaka gällande just detta men har kommit fram till att jag vill ha täcksidor som följer resterande luckor. Jag har IKEA Veddinge vit så det är helt släta luckor.