iMikael Lundgren iMikael Lundgren skrev:
Aj aj aj! Tråkigt att höra, måste du bygga om alla kök nu då? :surprised: Täcker försäkringen det? ;):cool:
Eller om du bygger om alla kök du byggt, så du får ett överhäng över luckorna. Som det bör vara.
 
Valkyr Valkyr skrev:
Eller om du bygger om alla kök du byggt, så du får ett överhäng över luckorna. Som det bör vara.
Tur att jag inte byggt så många kök då... :cool:
 
Paul-Staffanstorp
Seriöst iMikael Lundgren...

Vad är du ute efter ???

Dålig ironi och tråkig humor eller missförstår jag dig ?? :thinking:
 
  • Gilla
Tvapac
  • Laddar…
Paul-Staffanstorp Paul-Staffanstorp skrev:
Seriöst iMikael Lundgren...

Vad är du ute efter ???

Dålig ironi och tråkig humor eller missförstår jag dig ?? :thinking:
Nej, Jag har inte sett alla kök så du har rätt. Och ja, jag skämtar ganska mycket! Hoppas att du inte tog illa upp. :cool:
 
Paul-Staffanstorp
iMikael Lundgren iMikael Lundgren skrev:
Nej, Jag har inte sett alla kök så du har rätt. Och ja, jag skämtar ganska mycket! Hoppas att du inte tog illa upp. :cool:
Jag tar inte illa upp men jag hade bara svårt och se det roliga i att först påstå...

Citat: "fronterna sitter ofta halvvägs utanför diskbänken och det blir inte snyggt om man ser halva överdelen på passbiten."

...för att sen snacka bort påståendet med att jag har gjort fel...

Men men... alla har vi olika nivå på humor och jag är nog mest trött just nu... så ha en bra kväll.
 
Paul-Staffanstorp Paul-Staffanstorp skrev:
Jag tar inte illa upp men jag hade bara svårt och se det roliga i att först påstå...

Citat: "fronterna sitter ofta halvvägs utanför diskbänken och det blir inte snyggt om man ser halva överdelen på passbiten."

...för att sen snacka bort påståendet med att jag har gjort fel...

Men men... alla har vi olika nivå på humor och jag är nog mest trött just nu... så ha en bra kväll.
Tack det samma! Trevlig kväll !
När jag skrev hade jag bara mitt Myresjökök som Peab byggt att titta på och där är det som jag skrev men jag skrev som att det var det ända rätta, vilket var fel. Jag försöker att skriva ödmjukt men ibland har man fel i sakfrågan.
 
Paul-Staffanstorp
iMikael Lundgren iMikael Lundgren skrev:
Tack det samma! Trevlig kväll !
När jag skrev hade jag bara mitt Myresjökök som Peab byggt att titta på och där är det som jag skrev men jag skrev som att det var det ända rätta, vilket var fel. Jag försöker att skriva ödmjukt men ibland har man fel i sakfrågan.
Ärligt... Ligger verkligen fronterna utanför diskbänken ? :thinking::thinking::thinking:
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Paul-Staffanstorp Paul-Staffanstorp skrev:
Ärligt... Ligger verkligen fronterna utanför diskbänken ? :thinking::thinking::thinking:
Paul-Staffanstorp Paul-Staffanstorp skrev:
Ärligt... Ligger verkligen fronterna utanför diskbänken ? :thinking::thinking::thinking:
Ja, jag kommer hem på måndag skall försöka posta en bild då.
 
iMikael Lundgren iMikael Lundgren skrev:
Ja, jag kommer hem på måndag skall försöka posta en bild då.
Vi är nog många som ser fram emot dessa bilder!

För det var det tokigaste som skrivits på länge. Hoppas att det bara är fråga om missförstånd :p
 
  • Gilla
Anna_H och 2 till
  • Laddar…
Marbodal minskade djupet på sina bänkskåp på 90-talet och har tillsammans med HTH m fl 565 mm djupa stommar. Myresjökök hade däremot kvar den gamla standarden med 580-djupa stommar tills ca 2012 då de också ändrade till 565 mm. (Myresjökök finns inte längre, ingår i Marbodal sedan några år).

Anledningen till grundare stommar är just för att standarddiskbänkar ska råda en bit utanför luckorna och minska risken för att vatten rinner ner på dem.
 
E Enannananna skrev:
Marbodal minskade djupet på sina bänkskåp på 90-talet och har tillsammans med HTH m fl 565 mm djupa stommar. Myresjökök hade däremot kvar den gamla standarden med 580-djupa stommar tills ca 2012 då de också ändrade till 565 mm. (Myresjökök finns inte längre, ingår i Marbodal sedan några år).

Anledningen till grundare stommar är just för att standarddiskbänkar ska råda en bit utanför luckorna och minska risken för att vatten rinner ner på dem.
Tack! I'm not alone!
 
Paul-Staffanstorp
Men då har du i så fall bytt bänkskiva till en för grund skiva för annars måste ju skivan gå längre ut än stommar och fronter
 
Paul-Staffanstorp Paul-Staffanstorp skrev:
Men då har du i så fall bytt bänkskiva till en för grund skiva för annars måste ju skivan gå längre ut än stommar och fronter
Jag har inte bytt skivan.
 
Paul-Staffanstorp
Då borde ju verkligen inte skivan vara kortare
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Kul att den här diskussionen kommit upp! Jag har under veckan velat fram och tillbaka gällande just detta men har kommit fram till att jag vill ha täcksidor som följer resterande luckor. Jag har IKEA Veddinge vit så det är helt släta luckor.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.