Hej!
Behandlade våran bastudörr med parafinolja, vart mycket bra, ska även göra de på lavarna tänkte jag.
Går de även att ta bastupanelen med de? Skulle se snyggare ut om de vart behandlat överallt, eller ska den vara helt obehandlat?
 
Panelen ska vara obehandlad. Oljan gör lavarna lättare att hålla rena och väggarna skrubbar du knappast. Utseendemässgit har det nog inte så stor betydelse, förutom att trä rör sig så du måste i så fall se till att olja även när panelen krympt ihop. Annars kan det bli randigt, en del är oljad och en del inte.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.