Hej
I morse när vi vaknade hade vi en läckande varmvattenberedare. Den läcker inte som ett såll, men det blir en pöl.
Den läcker från ett "hål" med en plugg där det går in någon sorts givare/elektrod. (den röda pluggen, se bild)
Vad kan man göra åt detta?
Tacksam för hjälp
Micke
I morse när vi vaknade hade vi en läckande varmvattenberedare. Den läcker inte som ett såll, men det blir en pöl.
Den läcker från ett "hål" med en plugg där det går in någon sorts givare/elektrod. (den röda pluggen, se bild)
Vad kan man göra åt detta?
Tacksam för hjälp
Micke
ny patron !
ovanför pluggen sitter termostatens känselkropp, om man tar loss den gamla patronen sitter en massa elektroder med keramik i mellan och dessa brukar gå sönder ändå vi demontering, så du får köpa en ny och peta dit
ovanför pluggen sitter termostatens känselkropp, om man tar loss den gamla patronen sitter en massa elektroder med keramik i mellan och dessa brukar gå sönder ändå vi demontering, så du får köpa en ny och peta dit
Hej
Den har inga problem att värma vatten så patronen borde väl inte vara trasig?
Den har inga problem att värma vatten så patronen borde väl inte vara trasig?
Redigerat:
Hej
Det är en metro 200 liters från 1996.
Det är en metro 200 liters från 1996.
Bump!
Tack!
Tittade på råd och rön och de hade Metro på första plats, Nibe på andra och CTC på tredje, men det kanske beror mycket på priset.
Vad rekommenderar du som är i branschen?
Tack för svaren, uppskattat!
Micke
Tittade på råd och rön och de hade Metro på första plats, Nibe på andra och CTC på tredje, men det kanske beror mycket på priset.
Vad rekommenderar du som är i branschen?
Tack för svaren, uppskattat!
Micke
Klicka här för att svara
