Ska bygga en dubbelcarport med tillhörande förråd. Huset har stående panel men funderar på att bygga carporten med liggande panel då vi tycker att det är snyggare. Bifogar bild på hur vi tänkt bygga - skillnanden är dock med liggande panel och att vänster sida av carporten byggs igen. Ut mot vägen är det mest själva framsidan/infarten av carporten som kommer synas. Carporten är fristående från huset och ska målas med samma färg som huset och ha likadant tak.

Kommer det se konstigt ut att bygga med liggande då huset har stående? Tänker att det borde funka då det är så pass lite fasad som syns ut mot vägen + att det är enhetligt i övrigt. Man ser ju vissa hus som har liggande panel på nedre delen av huset och stående på den övre.
 
  • Skärmbild 2026-06-25 133113.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag tycker att du bör sträva efter att ha samma typ av panel och färg på carporten som på bostadshuset
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.