Padel, nej tack. Jag väntar fortfarande på att krocket både ska bli trendigt och återfå sin status som olympisk gren.
En lagom ansträngande sport för mig, som med fördel utövas hemma i trädgården medan man grillar och dricker öl.
En lagom ansträngande sport för mig, som med fördel utövas hemma i trädgården medan man grillar och dricker öl.
Jag blir mest "kränkt" över duktigheten att häva sig upp mitt i natten för att spela boll, och orka att posta på sociala medier..Rickard.ag skrev:
Klart det måste vara kul eftersom folk blir som galna.
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 7 414 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 7 414 inlägg
Eftersom byggahus är så nära sociala medier jag kommer så känner jag inte riktigt av sådant. Det är faktiskt frivilligt att utsätta sig för andras "skit"FredrikR skrev:
Att människor söker bekräftelse för sin duktighet är inget nytt och kommer inte försvinna men eftersom det normalt inte intresserar mig så väljer jag att inte utsätta mig för det. Den sortens duktighetsuppvisande som sker här kan dock vara mer intressant och jag är definitivt inte oskyldig
Stött och stött. Hur många hallar behöver man på en kommun med 50 000 invånare varav kanske 5% utövar sporten? Som jag skrev ska de bygga 2 hallar i vår by. I min mening skiter jag väl i byggnaderna, att de ser ut som stryk däremot har fått folk att reagera.Rickard.ag skrev:
Vi har alltså även tennis med 4 utomhus och 1 eller 2 inne.
En uppvärmd fotbollsplan som används som rastgård, 3 till uteplaner, 2 inneplaner.
Herrejesus vad hallar och planer och allt vi har här. Uppå det har vi ett dåligt hockeylag, dåligt fotbollslag.
Och alla andra sporter. Och det i en liten by.
Men 2 hallar med padel det måste vi med ha utan att veta om underlaget på antal folk som spelar
Jag blir så stött så mycket sport här är som ska ha egna saker.
Så länge nästan alla tider är fullbelagda lär det fortsätta byggas nya hallar.
Därefter borde det inträffa en jämvikt på tillgång och efterfrågan som borde sänka kostnaden för spel till ungefär hälften av tennis, eftersom det går in drygt dubbelt så många spelare på samma yta.
Därefter borde det inträffa en jämvikt på tillgång och efterfrågan som borde sänka kostnaden för spel till ungefär hälften av tennis, eftersom det går in drygt dubbelt så många spelare på samma yta.
Det finns rätt ”tydliga” regler på vad som skiljer en padel- och tennisboll. Det ser inte ut att vara så stor skillnad men det går fan inte att spela med en tennisboll av nån anledning. Och det går inte att spela med padelbollar heller efter att dom tappat en del tryck. Dom har lyckats bra där....T TypRätt skrev:Padel är riktigt roligt faktiskt, lättare att få till ett bra spel fast man provar första gången jämfört mot tennis.
Min fru spelar väldigt mycket och jag frågade vad det var för skillnad på bollarna efter som tennisbollar inte duger. Svaret var att de är mjukare så de går långsammare än tennis, vilket stämmer de är lite mer som en kass gammal boll.
Sedan skulle jag köpa bollar till henne i julklapp och kassörskan i hallen frågade vilken sort jag skulle ha. Jag frågade vad som var skillnaden mellan standardbollar och deras tre gånger så dyra pro-master-maga-bounce-fighter-2044 och hon sa att "de var hårdare så de gick fortare", som en tennisboll då alltså svarade jag och hon bara satt o skruvade på sig.
Medlem
· Korpilombolo
· 3 724 inlägg
Folk får gärna paddla hur mycket de vill för mig. Det finns sämre sysslor andra håller på med. Det är bara fascinerande att se något till synes så enkelt bli en materialsport. Men det finns alltid de som lyckas tjäna pengar på andras prylbegär.
När får vi se kolfiberklubbor i krocket?
När får vi se kolfiberklubbor i krocket?
Kanske när reglerna tillåter det?imported_Benno skrev: