Padel, nej tack. Jag väntar fortfarande på att krocket både ska bli trendigt och återfå sin status som olympisk gren.

En lagom ansträngande sport för mig, som med fördel utövas hemma i trädgården medan man grillar och dricker öl.
 
  • Gilla
  • Älska
TreeView och 2 till
  • Laddar…
Spelar själv massor, o det ligger verkligen något i bilden nedan :rofl:

Tre män poserar framför vägg, etiketterade "Gym", "Fotboll" och "Padel", illustrerar humoristisk stereotyp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
En något frustrerad gotlänning är så pass trött på ”padel-fenomenet” att han författar en insändare till lokalbladet. :)

Skärmbild av en insändare om invånarens ogillande mot nya padelhallar i Visby.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
Johan Gunverth och 9 till
  • Laddar…
Rickard.
Fascinerande att så många kan bli stötta av hur andra människor motionerar och har roligt.

Serie av tecknade rutor som visar en person som kritiserar andra som spelar Pokémon GO och har kul.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Rickard. Rickard.ag skrev:
Fascinerande att så många kan bli stötta av hur andra människor motionerar och har roligt.

[bild]
Jag blir mest "kränkt" över duktigheten att häva sig upp mitt i natten för att spela boll, och orka att posta på sociala medier.. ;)

Klart det måste vara kul eftersom folk blir som galna. :cool:(y)
 
Padel är det nya toalettpappret.
 
  • Gilla
prototypen
  • Laddar…
Rickard.
FredrikR FredrikR skrev:
Jag blir mest "kränkt" över duktigheten att häva sig upp mitt i natten för att spela boll, och orka att posta på sociala medier.. ;)
Eftersom byggahus är så nära sociala medier jag kommer så känner jag inte riktigt av sådant. Det är faktiskt frivilligt att utsätta sig för andras "skit" ;)

Att människor söker bekräftelse för sin duktighet är inget nytt och kommer inte försvinna men eftersom det normalt inte intresserar mig så väljer jag att inte utsätta mig för det. Den sortens duktighetsuppvisande som sker här kan dock vara mer intressant och jag är definitivt inte oskyldig :p
 
  • Älska
FredrikR
  • Laddar…
Ja, det är väl ungefär som att visa upp bilder där man har spikat råspont hela kvällen efter 8 timmar på sitt ordinarie arbete?
 
Redigerat:
  • Haha
  • Gilla
Huggabuggaa och 2 till
  • Laddar…
P
Rickard. Rickard.ag skrev:
Fascinerande att så många kan bli stötta av hur andra människor motionerar och har roligt.

[bild]
Stött och stött. Hur många hallar behöver man på en kommun med 50 000 invånare varav kanske 5% utövar sporten? Som jag skrev ska de bygga 2 hallar i vår by. I min mening skiter jag väl i byggnaderna, att de ser ut som stryk däremot har fått folk att reagera.

Vi har alltså även tennis med 4 utomhus och 1 eller 2 inne.
En uppvärmd fotbollsplan som används som rastgård, 3 till uteplaner, 2 inneplaner.

Herrejesus vad hallar och planer och allt vi har här. Uppå det har vi ett dåligt hockeylag, dåligt fotbollslag.
Och alla andra sporter. Och det i en liten by.
Men 2 hallar med padel det måste vi med ha utan att veta om underlaget på antal folk som spelar :D

Jag blir så stött så mycket sport här är som ska ha egna saker.
 
  • Gilla
Hemmakatten
  • Laddar…
Så länge nästan alla tider är fullbelagda lär det fortsätta byggas nya hallar.

Därefter borde det inträffa en jämvikt på tillgång och efterfrågan som borde sänka kostnaden för spel till ungefär hälften av tennis, eftersom det går in drygt dubbelt så många spelare på samma yta.
 
F
T TypRätt skrev:
Padel är riktigt roligt faktiskt, lättare att få till ett bra spel fast man provar första gången jämfört mot tennis.

Min fru spelar väldigt mycket och jag frågade vad det var för skillnad på bollarna efter som tennisbollar inte duger. Svaret var att de är mjukare så de går långsammare än tennis, vilket stämmer de är lite mer som en kass gammal boll.
Sedan skulle jag köpa bollar till henne i julklapp och kassörskan i hallen frågade vilken sort jag skulle ha. Jag frågade vad som var skillnaden mellan standardbollar och deras tre gånger så dyra pro-master-maga-bounce-fighter-2044 och hon sa att "de var hårdare så de gick fortare", som en tennisboll då alltså svarade jag och hon bara satt o skruvade på sig.
Det finns rätt ”tydliga” regler på vad som skiljer en padel- och tennisboll. Det ser inte ut att vara så stor skillnad men det går fan inte att spela med en tennisboll av nån anledning. Och det går inte att spela med padelbollar heller efter att dom tappat en del tryck. Dom har lyckats bra där....
 
Folk får gärna paddla hur mycket de vill för mig. Det finns sämre sysslor andra håller på med. Det är bara fascinerande att se något till synes så enkelt bli en materialsport. Men det finns alltid de som lyckas tjäna pengar på andras prylbegär.
När får vi se kolfiberklubbor i krocket?
 
  • Älska
FredrikR
  • Laddar…
F
imported_Benno imported_Benno skrev:
Folk får gärna paddla hur mycket de vill för mig. Det finns sämre sysslor andra håller på med. Det är bara fascinerande att se något till synes så enkelt bli en materialsport. Men det finns alltid de som lyckas tjäna pengar på andras prylbegär.
När får vi se kolfiberklubbor i krocket?
Kanske när reglerna tillåter det?
 
Schackpjäser i komposit för att ge det där lilla övertaget?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.