Om du inte har ändrat på kopplingen så är det inte felkopplat eftersom det har fungerat tidigare.
Troligtvis har du kortslutning mellan kretskortet och plåten eller så har ledningarna klämts eller skavts under vredet.
Vad är det som hindrar lödpunkterna på kortets baksida att komma i kontakt med plåten?
Tala om vilket lås det handlar om (t.ex. i rubriken) så är chansen större att någon med erfarenhet av det låset svarar.