Hej
Ska snart köpa ett hus med bergvärme. I energideklarationen så gav de som förslag för att minska energiåtgången att jag skulle dra om bergvärmen runt den gamla pannan. Det är dragit genom den för att den skall gå att utnyttja vid längre strömavbrott. Hoppas ni förstår vad jag menar..
Är detta något som ger en stor energisparing? Någon som har samma lösning?
/Jonas