Hej

Ska snart köpa ett hus med bergvärme. I energideklarationen så gav de som förslag för att minska energiåtgången att jag skulle dra om bergvärmen runt den gamla pannan. Det är dragit genom den för att den skall gå att utnyttja vid längre strömavbrott. Hoppas ni förstår vad jag menar..

Är detta något som ger en stor energisparing? Någon som har samma lösning?

/Jonas
 
KOppla om så att du kan koppla förbi vedpannan när den inte ska användas, blir ju ca 140L vatten som värms i onödan..
 
Ok. Är detta svårt att göra själv eller måste man anlita någon hjälp för detta? Hur stor besparing kan det röra sig om?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.