Byggahus.se
Tänk dig för!!

Allt är frid och fröjd så länge filtret fungerar, vid problem kommer en helt annan attityd fram!
Välj en annan firma, det är mitt råd.

MVH // Kippeman
 
Får nog ge en annan sida... Jag har köpt ett filter från Aquagruppen, Fec47, vi har stora mängder järn i vattnet (6 mg) och har haft stora problem att bli av med detta. Efter att ha fått ett antal olika förslag från Aquagruppen, inget hat hjälpt något vidare, så skickade de en tekniker som fick titta på systemet. Det var lugtinjektorn som inte fungerade riktigt så han bytte denna och körde igång systemet igen.

Nu har vi blivit av med så gott som allt järn, porslinet blir inte brunt på ett par dagar och vattnet luktar inte svavelväte.

Nu vet jag inte om det finns flera på Aquagruppen som har kontakt med kunder.... men den vi har pratat med har inte någon gång försökt glida undan...
 
Beställde vattenprover från Aquagruppen, skickade in dem i februari 2011.
Mailade dem, och skickade förfrågan via deras hemsida om när fakuran skulle komma och provresultatet.
Inget svar.
Fick faktura jättesent, 2 dagar innan förfallodatum men påminnelsefakuran var de jättesnabba med efteråt.
Har mailat dem tusen gånger (inkl VDn), ringt dem (en kille svarar som säger att han inte kan kolla ngt utan ska be ngn ringa upp mig) utan att någon kontaktar mig.
Har inte varit det minsta otrevlig när jag ringt, utan bara frågat när våra provsvar kommer.q(;^;)p
Försöker nu 5 mån senare få mina pengar tillbaka, hittills utan att lyckas!

Ett riktigt skitföretag och oseriöst.
 
Nu menar jag inte att vara elak, men betalar man innan man fått tjänsten utförd så får man nog stå sitt kast... förutsatt att det inte var tal om förskottsbetalning.
 
Ack, jag bet mig själv i rumpan :)
Generellt en regel jag följer, men ett företag med 20 år på nacken tänkte jag att det kommer så fort det är betalt.
Visar bara ytterligare att man INTE skall kliva ifrån sina principer oavsett.
 
Vi beställde ett vattenprov av dom, och valde att även handla av dom, eftersom om nånting då inte skulle funka kan dom inte skylla på nån annan.

Ingenting funkar.

Dom satte dit ett järnfilter, men det största problemet är humus.
Vårt vatten ser fortfarande ut som en kopp te.

Jag ringde och klagade, och han hävdade att dom minsann har valt rätt filter eftersom vi har järn i vattnet.
Att det i min beställning står "problem med missfärgat vatten" och att man kan se med blotta ögat hur missfärgat det är var tydligen inte så viktigt.

Han bad mej skicka in ett nytt vattenprov, vliket jag också gjorde.

Nu har det snart gått en månad.
Nog för att julhelgen har kommit emellan, men nu är det verkligen dags att återgå till arbetet.

Jag har ringt ett flertal gånger, men har nu övergått til att maila för att kunna bevisa vad som har sagts.

Fortfarande ingenting.

Hela företaget tycks ha gått under jorden.

HANDLA ALDRIG AV DOM!!!!
 
Jag fick heller inte någon kontakt med dem först, och skrev då ett sista mail till VDn där jag krävde pengarna tillbaka snarast och att jag skulle gå vidare om de fortsatte med sin tystnad.
Fick då svar från VDn: "Om du nu tar och lugnar ner dig lite...." vilket inte direkt gjorde mig gladare.

Efter mycket om och men fick vi iaf våra provsvar. Det som är irriterande är att DE i sin tur anlitat EUROINS (http://www.eurofins.se/) som jag fått rekomenderat för mig att gå till ist pga att de är bra och de hade även billigare priser än aquagruppen.

som sagt... handla aldrig av AQUAGRUPPEN!!
 
Kan uppdatera lite.

Nu har jag fått kontakt med dom.

När vi köpte filtret fick vi erbjudande att betala det via Nordea istället för kontant, och fick då 700kr rabatt.
Det kostade ingenting extra, så det verkade ju dumt att inte ta detta.
Jag tyckte det verkade konstigt, för Nordea bjuder ju knappast Aquagruppen på detta, utan dom betalar för det.

Nu fick jag ett något spydigt svar från dom med bl.a. frasen :
"Jag vill oclså påminna om att du skrivit under ett avtal med Nordeafinans som är bindande. affären är så att säga mellan dig och Nordea."

Det förklarade just varför dom tar en extra kostnad om man lägger betalningen hos någon annan.

BLUFFÖRETAG!!!
 
Men det kan ju vara aldeles lysande, reklammera till Nordea finans och kräv pengarna tillbaka. Troligen betydligt enklare att bråka med ett någorlunda seriöst finansföretag än med en skojarfirma.

Jag vet inet om jag fattade hela upplägget, har du betalat, eller var det någon typ av avbetalning?
 
Det är en "köp nu, betala om fyra månader", så jag har inte betalat än, men dom blir nog putt om jag inte gör det.

Dom snajdarna gjorde dessutom så att efter att jag skickat in papprena drog dom ut på tiden några veckor, så när jag väl fick filtret installerat kunde jag, enligt Nordeas avtal, inte reklamera den tjänsten längre. (måste reklameras inom 4 veckor)

Eftersom jag inte ligger i tvist med Nordea, kan jag förmodligen inte bestrida deras faktura, utan måste snällt betala.
 
Hur är det med firman Bra Vatten, är de seriösa? De verkar sälja samma prylar som aquagruppen och håller samma priser.
 
Efter många om och men skickar dom ett filter till mej som ska komplettera det andra dom har skickat.

En googling på filtret dom skickar avslöjar att det är till för att rena humus upp till runt 1mg/liter.

Vi har, enligt deras egen mätning, 10mg/iter.

Det hjälpte med andra ord ingenting, förutom att det understryker att dom inte har en aning om vad dom håller på med.

Jag mailade VD Bo Eliasson, och fick svaret "Jag rekommenderar dig att ta ärendet till ARN".

Så mycket bryr dom sej om företagets rykte.
Det handlar bara om att krama ut pengar för saker som inte gör det dom ska, och använda varenda kryphål dom kan hitta.

Jag ville häva köpet efter en vecka (vilket jag har rätt att göra), men dom drog ut på allting, framför allt genom att inte svara på varken mail eller telefon i nästan fyra veckor.

HANDLA ALDRIG AV AQUAGRUPPEN!! q(;^;)pq(;^;)pq(;^;)pq(;^;)pq(;^;)p
 
Saddo, hur har det gått för dig? Har själv råkat ut för samma som dig. Bo Eliasson, Aquagruppen, har rekommenderat mig att också gå vidare till ARN. Köpte filter av dom i december och det har aldrig fungerat, men enligt den är det inget fel på filtret - alla vattenprover är bra. Dålig smak, färg och det blir avlagringar i toastol kaffebryggare, dusch m m.
 
Jag la ner det.
Jag tänker inte få en hjärnblödning p.g.a. dom.

Problemet jag hade var att all kommunikation gått på telefon, och det enda papper jag har är att jag har beställt ett järnfilter.

Järnfiltret slutade dessutom att fungera efter några veckor, och efter det slutade dom svara både på mail och i telefon.

Jag kontaktade ett annat bolag (billiga-vattenfilter), som, när jag berättat för dom vad som hänt, sa att jag inte var den första som kom till dom efter att ha blivit lurade av aquagruppen.

Dom gjorde en ny analys, och kunde berätta att filtermassan i järnfiltret var uttjänt, eftersom vattnet hade för lågt PH.
Vi behövde sätta en PH-höjare före järnfiltret.

Han ansåg att aquagruppen borde ha vetat det, och att dom skulle betala för den nya filtermassan (2000kr), vilket jag såklar höll med om, men det är svårt att förmedla det till aquagruppen eftersom dom är för upptagna med att lura nya kunder för att svara i telefon.


Vi fick komplettera järnfiltret med ett PH-höjande filter, ett humus-filter och ett kol-filter.
Hade vi inte haft nåt järnfilter, hade vi kunnat ställa hit ett kombifilter som tar det mesta, och då klarat oss med två filtertankar.

Nu har vi fyra filtertankar och en salt-tank (för re-generering av filtermassa), och vår källare ser ut som ett mer eller mindre kommersiellt hembränneri.
Får hoppas att länsman inte kikar in genom fönstret.. ;-)

Nu har vi kalas-vatten, och har inte haft några problem, men vi fick som sagt komplettera med filter för över 18000.
Kan ju tilläggas att billiga-vattenfilter säljer ett likadant järnfilter som det jag köpte för 8000kr mindre än aquagruppen.

Jag har sagt det förr, och jag säger det igen.

HANDLA ALDRIG AV AQUAGRUPPEN!
 
Handla inte vattenrening på internet, det finns ingen firma som kan göra en seriös bedömning utan att aktivt varit ute och sett vattnet. Och att inte använda sig av kompletta analyser samt oberoende analysföretag typ. Eurofins, Alcontrol är också väldigt dumt.

Och som ni alla säkert vet det billigaste är oftast inte det bästa.

Stora företag som bravida, comfort, ahlsell har ofta avtal med en separat filtertillverkare. Vilket inte gagnar kunden ifråga om pris samt valmöjligheten på lösningar.

Välj en oberoende firma som inte är bundet till ett varumärke (fråga vart dom handlar filtren).

Bra va!! :)
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.