865 läst ·
2 svar
865 läst
2 svar
Ojämn värme
hej
Jag har problem med värmen där hemma. Jag har fjällvärme in och det är inget fel på det då det varit folk hem och tittat på det från kommunen. Mitt problem är att jag har ca 22 grader på övervåningen och elementen är stekheta där och på undervåningen (botten våningen) är det bara 17 grader och elementen är ljumma.Jag har ingen källare. Jag vill ha en jämnare fördelning av värmen. Det är så här om jag har alla termostaterna på max. Om jag skruva ner elementen på över våningen till hälften blir det ändå inte värmare på undervåning fast termostaterna där står på max.Har även satt cirkulations pumpen på max
Hur vet jag om det finns stryp ventiler och hur ändrar man på dom i såfall.
Jag har problem med värmen där hemma. Jag har fjällvärme in och det är inget fel på det då det varit folk hem och tittat på det från kommunen. Mitt problem är att jag har ca 22 grader på övervåningen och elementen är stekheta där och på undervåningen (botten våningen) är det bara 17 grader och elementen är ljumma.Jag har ingen källare. Jag vill ha en jämnare fördelning av värmen. Det är så här om jag har alla termostaterna på max. Om jag skruva ner elementen på över våningen till hälften blir det ändå inte värmare på undervåning fast termostaterna där står på max.Har även satt cirkulations pumpen på max
Hur vet jag om det finns stryp ventiler och hur ändrar man på dom i såfall.
Ungefär hur går rören?
Är det ettrörssystem eller tvårörssystem?
En/två/fler slingor?
Går det att strypa elementen på övervåningen helt å hållet?
Vad händer om du skruvar bort termostatdelen på elementen på nedervåningen?
Är det ettrörssystem eller tvårörssystem?
En/två/fler slingor?
Går det att strypa elementen på övervåningen helt å hållet?
Vad händer om du skruvar bort termostatdelen på elementen på nedervåningen?
Klicka här för att svara