29 107 läst ·
23 svar
29k läst
23 svar
Offert från Sesol
Som jag har förstått det så ingår markstativ i priset som vi fått. Dock kan vi behöva köpa plintar och fixa markarbete (typ grävning, markduk och singel under panelerna).
M.
M.
Hej! Jag kan dela med mig av den erfarenhet jag gjort med detta företag. Trevlig säljare som talade om hur smidigt detta skulle gå då de hade hand om hela förfarandet. Godkände offerten och fick överta paneler som inte packats upp pga skilsmässa. Dessa paneler skulle då gå till oss istället. Bra, vi godtog offerten.B Blah skrev:
Skulle få ett mall om projektet, som inte kom. Projektledaren kom och tittade. Han föreslog ytterligare 4 paneler men jag påpekade att våra låg och väntade på leverans till oss. MEN... de var försvunna. Ok, då bytte vi till paneler som finns i Sverige nu. Igår fick vi ett msil om att allt skulle försenas ytterligare 4-8 veckor. OBS! Nu var det samma märke på panelerna som de första vi bokade. Blev så klart frustrerad och ringde upp dem. Tydligen hade även sista avtalet försvunnit på vägen. Men tjejen jag pratade med hittade det och lovade att höra av sig. Jättekul... sitter och väntar på fortsättningen nu!
Hur gick det sen?T Tottan skrev:Hej! Jag kan dela med mig av den erfarenhet jag gjort med detta företag. Trevlig säljare som talade om hur smidigt detta skulle gå då de hade hand om hela förfarandet. Godkände offerten och fick överta paneler som inte packats upp pga skilsmässa. Dessa paneler skulle då gå till oss istället. Bra, vi godtog offerten.
Skulle få ett mall om projektet, som inte kom. Projektledaren kom och tittade. Han föreslog ytterligare 4 paneler men jag påpekade att våra låg och väntade på leverans till oss. MEN... de var försvunna. Ok, då bytte vi till paneler som finns i Sverige nu. Igår fick vi ett msil om att allt skulle försenas ytterligare 4-8 veckor. OBS! Nu var det samma märke på panelerna som de första vi bokade. Blev så klart frustrerad och ringde upp dem. Tydligen hade även sista avtalet försvunnit på vägen. Men tjejen jag pratade med hittade det och lovade att höra av sig. Jättekul... sitter och väntar på fortsättningen nu!
Hur länge har du väntat nu sen installation av panelerna?
När fick du kontrakt och montage?
Ingen leveransganti på tiden?
Kommer du få kompensation för tiden?
Har blivit kontaktad av Sesol då jag begärde offerter. Upplevde säljaren påstridig då jag ville avboka innan jul. Var tvungen att avboka pga privata skäl.
Har blivit kontaktad av Sesol då jag begärde offerter. Upplevde säljaren påstridig då jag ville avboka innan jul. Var tvungen att avboka pga privata skäl.
Kontrakt i juli, ändringar och sedan möte med projektledare i augusti. Lite rörig info. Panelerna skulle troligtvis sättas upp vecka 5 eller 6. Istället blev det i mitten av december. Har fått veta att växelriktaren är försenad...Suss1900 skrev:
Hur länge har du väntat nu sen installation av panelerna?
Nej, ingen garanti på tid eller annat.
Har du varit tvungen att betala något, när jobbet inte är klart än?T Tottan skrev:
Klicka här för att svara