S
swirve
Elektroniktokig
· Östergötland
· 1 511 inlägg
swirve
Elektroniktokig
- Östergötland
- 1 511 inlägg
Håller på att ta in offerter på bandtäckning på vår tillbyggnad. Tänkte bara kolla vad som är rimligt. Utbyggnaden har låglutande tak, en våning, ca 86m2, inga genomföringar. Dessutom ett burspråk med ca 3.5m2. Offerten inkluderar underlagspapp, plåt, fästelement, falstätning, rännkrokar och ställningshyra 1 mån.
Första offerten låg på 115kkr efter ROT. Vi visste att det var dyrt med plåt, men tyckte den kändes väl saftig? Samtidigt så är det en taktäckning som ska hålla min resterande livslängd om det görs rätt, dvs >50 år. Firman verkar väldigt seriös och har bekanta som använt sig av de.
Inväntar ytterligare offerter från andra ställen som jämförelse.
Första offerten låg på 115kkr efter ROT. Vi visste att det var dyrt med plåt, men tyckte den kändes väl saftig? Samtidigt så är det en taktäckning som ska hålla min resterande livslängd om det görs rätt, dvs >50 år. Firman verkar väldigt seriös och har bekanta som använt sig av de.
Inväntar ytterligare offerter från andra ställen som jämförelse.
Var tal om att jag skulle bandtäcka en del av mitt tak vid takbyte och då har jag för mig att det talades om 1500:- m2. Om jag nu inte hörde fel via telefonen. Men ta in några firmor till och se vart de hamnar. Sen är väl taket ett ställe där man inte ska snåla med pengar. Så ser jag det i alla fall
.
S
swirve
Elektroniktokig
· Östergötland
· 1 511 inlägg
swirve
Elektroniktokig
- Östergötland
- 1 511 inlägg
Ok, vad kostar 30x3m ställning i en månad ungefär? 10k?
När jag läser gamla trådar känns det som inflationen i byggsvängen är högre än övriga landet senaste 5 åren... Rot-effekt?
Jag hade nog räknat med 1kkr/m2 då det är ett så okomplicerat tak. Men kommer absolut inte snåla, bättre att det är bra gjort än billigast möjligt.
När jag läser gamla trådar känns det som inflationen i byggsvängen är högre än övriga landet senaste 5 åren... Rot-effekt?
Jag hade nog räknat med 1kkr/m2 då det är ett så okomplicerat tak. Men kommer absolut inte snåla, bättre att det är bra gjort än billigast möjligt.
S
swirve
Elektroniktokig
· Östergötland
· 1 511 inlägg
swirve
Elektroniktokig
- Östergötland
- 1 511 inlägg
Tack för infon! Nu kommer jag ihåg att jag följde din tråd, och med skillnaden på ditt och mitt tak är det nog inte orimligt med 115. Kan tänka mig att burspråket och anslutningen till befintliga huset drar upp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
S
swirve
Elektroniktokig
· Östergötland
· 1 511 inlägg
swirve
Elektroniktokig
- Östergötland
- 1 511 inlägg
Nu kom offert nr 2, en plåtslagare som grannen känner. Hans pris var hälften av första (55k efter rot) , va tvungen att ringa och dubbelkolla men det stämde. Han är mer plåtslagare av gamla skolan, liten firma och verkar kunnig. Första offerten kom från lite större firma som också jobbar mot industrin, kanske gör det dyrare?
Han föreslog att jag skulle lägga papp så inte råsponten ligger öppen så länge, inte mig emot.. Han ska lägga om grannens utbyggnad om nån månad, ser det för illa ut kan jag ju alltid blåsa av det då!
Ska nog ta en tredje offert också för att jämföra, första känns väl dyr och andra känns billig.
Han föreslog att jag skulle lägga papp så inte råsponten ligger öppen så länge, inte mig emot.. Han ska lägga om grannens utbyggnad om nån månad, ser det för illa ut kan jag ju alltid blåsa av det då!
Ska nog ta en tredje offert också för att jämföra, första känns väl dyr och andra känns billig.
Klicka här för att svara