Hej,

Precis köpt hus. Fjärrvärme med vad jag tror är ettrörssystem.

Alla radiatorer utom ett har termostaten på bilden:

Termostatmärkt med "SWEDEN M68" på en radiator, korrelerad med ettrörssystemet i ett nyköpt hus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Har googlar mig till att den kan heta Fjellingsbro M68.

Radiatorn i köket ser dock ut såhär:
Radiatoranslutning utan termostat, troligen ettrörssystem, med synliga rör och kopplingar mot golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vad är detta? Är termostaten bortmonterad? Radiatorn är varm och temperaturen i köket ok.
 
Det är inga termostater utan bara manuella reglerventiler, varav den ena saknar ratten.
 
Redigerat:
  • Gilla
Erik RH och 2 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.