Byggahus.se
Min gamla strömbrytare till fläkten fungerar inte så bra. Köpte en ersättande brytare men inser att gamla kontaktdonet inte passar mot den nya brytaren. Vad hade ni gjort?
Det är en brytare som sätter av/på belysning, samt tre nivåer på fläktsuget som regleras via brytaren.
Elektronisk komponent, kretskort, metallisk ledare, resistor, kondensator, hålls av en hand.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En hand håller en vit elektronisk kretsplatta med resistor och andra komponenter mot en otydlig bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hand håller bränd kontakt och skadat kretskort nära golvlister. Elektrisk fel synligt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Går det inte att flytta över reglaget till det gamla kretskortet?
 
Är det rätt reservdel, rätt partnummer?
Är det en ersättning-modifiering från tillverkaren borde det finnas en annan kontakt som passar och instruktion hur den ska koppas.
 
Nej tyvärr :(
 
Jag tror mig se hur varje kabel ska anslutas men hur hittar man kontaktdonet på kretskortet? Själva honan
 
Bild på det gamla kretskortet?
 
Elektroniskt kretskort i öppet hölje med skruvmejslar på grå yta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Samma tillverkare men denna brutaren har ersatt då den andra är så gammal
 
Kan man urskilja modellen på kontaktdonet? De är ju små pinnar som kablarna ska fästas på.
Eller finns de butik i Göteborg där man kan se rent fysiskt vilket kontaktdon man ska ha?
 
En nödlösning är att löda fast kopplingstrådarna direkt på kretskortet.
 
Det är detta kontaktdon jag saknar, hittar nån
det?
26 4826
Explosionsvy av produkt med artiklar, nummer, webbadress, delvis suddig text, zoomad detalj, svart bakgrund nederst.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Finns de någon i göteborg som kan löda fast lösa trådar på mitt kretskort så får jag ansluta med wagos på hemmaplan
 
Vilken kabel ska jag löda fast om jag löder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.