Hej,
Det är så att jag köpt en diskmaskin och fått hjälp av en rörmokare att installera den. Problemet är att den inte tömmer vattnet. Diskmaskinen lämnades tillbaka och en ny (annan modell) köptes. Men samma j*la problem.
Någon kunnig som vet vad detta kan bero på? Kan man ha sån otur att 2 olika diskmaskiner har samma fel?
Det är så att jag köpt en diskmaskin och fått hjälp av en rörmokare att installera den. Problemet är att den inte tömmer vattnet. Diskmaskinen lämnades tillbaka och en ny (annan modell) köptes. Men samma j*la problem.
Någon kunnig som vet vad detta kan bero på? Kan man ha sån otur att 2 olika diskmaskiner har samma fel?
Är det samma rörmokare? Kan ju vara installationen som är fel, ta loss avloppsröret från där det är anslutet och säkerställ att det faktiskt är öppet ner i avloppet!B bygghemma skrev:Hej,
Moderator
· Stockholm
· 57 785 inlägg
När jag hjälpte min son att byta DM. Så lyckades jag montera avloppsslangen på fel slangkoppling på vattenlåset under diskbänken. Det var trångt, och där var två att välja på. Så jag valde givetvis den som inte var öppen.H H-Thomasson skrev:
Produkter som diskuteras: "slangkoppling"
Kran- & slangkopplingar
Kopplingar spelar en avgörande roll i alla typer av rör- och slangsystem genom att ansluta olika rördelar och säkerställa en sömlös ström av vätskor eller gaser. Oavsett om du arbetar med vattenledningar, trädgårdsslangar, gasrör eller
Läs mer
Några år senare… Vi har också samma problem. En sprillans ny diskmaskin. Nu testade vi ett sköljprogram. Varaner kommer in, men inte ut. Vi har kollat att inget stopp finns i själva avloppet. Vi har kollat så ingen plast eller nåt sitter där som skydd. Avloppsslangen är snustorr. Och den är inte vriden eller böjd på så sätt att det inte kommer fram vatten.
Någon som har en idé vad det kan vara för fel?
Denna maskin är det: https://www.electrolux.se/kitchen/d...tNvTkELsFuUCefYft2oc0Lgamj_5PYY8AUqC5rzzWr3XB
Denna maskin är det: https://www.electrolux.se/kitchen/d...tNvTkELsFuUCefYft2oc0Lgamj_5PYY8AUqC5rzzWr3XB
I mitt fall var det faktiskt rörmokaren som hade gjort fel. Så fel att han sa att det var diskmaskinen det var fel på så att vi fick byta i onödan. Till slut upptäckte han problemet och skyllde på trötthet.Byggtok skrev:
Några år senare… Vi har också samma problem. En sprillans ny diskmaskin. Nu testade vi ett sköljprogram. Varaner kommer in, men inte ut. Vi har kollat att inget stopp finns i själva avloppet. Vi har kollat så ingen plast eller nåt sitter där som skydd. Avloppsslangen är snustorr. Och den är inte vriden eller böjd på så sätt att det inte kommer fram vatten.
Denna maskin är det: [länk]
Problemet var som någon i tråden tidigare skrev - någon plugg som var kvar i avloppsslang eller något sånt. När den togs bort så tömde diskmaskinen vattnet som den ska.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden