Mikael_L
Tjaba alla goa här.
Nu råkade jag upptäcka att Clas Ohlson har tagit in Hager och Schneider Resi9 normcentraler och normkomponenter i sortimentet.
https://www.clasohlson.com/se/El/Elinstallation/Normcentraler-&-tillbehör/c/1257
Bra grejer och till riktigt bra priser hos classe. Ärligt talat så är många, kanske de flesta, produkterna billigare där än vad jag själv köper de för.
Det blir nog framöver så att när jag gör jobb hos privatpersoner så ber jag dem att åka själv och tjacka grejerna på CO.

Gör mig en tjänst, hoppa skitmaterial från andra ställen (tänker på Biltema, rutab från jula osv) och välj någon av dessa serier från CO, du hittar knappt något billigare, hittar du billigare så sparar du tvåhundra men får 1000kr sämre kvalitet.
Välj Schneider om du gillar det vita modernare utseendet, annars är det nästan vilket som vad du väljer.

Clas Ohlson är öht hyggligt bra på sortiment och pris på elmaterial, undvik bara cotech, åtminstone skyll inte på mig om det inte håller måttet, jag har egentligen ingen koll på om deras cotech är bra eller skit.

edit:
Jag verkar ha misstagit mig, att det bara var Schneider, iofs bra det också ...
Om någon moderator ser detta får denne gärna ändra trådens rubrik, stryka Hager ..

Redigerat:
  • Gilla
  • Älska
Mekplatsen och 4 till
  • Laddar…
Bra priser. Bättre än internet på många av prylarna.
Tack för tipset.

Jag har 2st 4*13 kapslingar som ska fyllas upp med apparater..

H
Hittar inga hager-produkter?

Mikael_L
H halj skrev:
Hittar inga hager-produkter?
Nädu, det hittar inte jag heller ... nu ... :thinking: :rolleyes:

Jag vet inte vad som hänt, jag satt och jämförde lite priser lite snabbt mot elbutik och mot mina grossister, det kan varit så tokigt att jag blandat ihop flikarna om man så säger, dvs att jag såg Hager-grejer också, men det var inte CO's flik jag hade uppe, så kanske jag förivrade mig lite...

Ja sorry i såfall. :oops:

• Gilla
halj
  • Laddar…
Rutab ser jag inga problem med. Kanske avses märket "anslut" som är en lågprisserie från Jula?
https://www.rutab.se/

• Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
richardtenggren
E etompau skrev:
Rutab ser jag inga problem med. Kanske avses märket "anslut" som är en lågprisserie från Jula?
[länk]
Deras spårdosor är ju grymma! Vad använder @Mikael_L vid spårning?
Gillar också deras multidosa, känns som den mest gedigna rotdosan.

Kan hålla med om att deras kapslingar känts lite sådär.

Mikael_L Mikael_L skrev:
Clas Ohlson är öht hyggligt bra på sortiment och pris på elmaterial
De är också en dröm att ha att göra med när det gäller reklamationer.

Jag valsade in på min lokala butik och förklarade att LED-lampan med IR-deckare jag köpte från dem för ett par år sen inte fungerar, och aldrig riktigt gjort det. Något kvitto hade jag inte men jag visste vilken dag jag handlat och vad slutsumman var på kvittot. Det var inga problem, jag fick pengarna tillbaka.

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Trevligt tillskott i sortimentet men för mig har Clas Ohlson blivit en webshop bland alla andra

Har tidigare gillat Clas Ohlson och haft det som stående utflykt på fredagslunchen.
Dock så har de fysiska butikernas utbud blivit allt sämre. Min lokala butik hade tidigare en hel gång med skruv men som är reducerat till endast en gavel nu. El-avdelningen är fortfarande hyfsat stor men gapar alltid halvtom.
Känns som att heminredning och diverse piff har fått ta över allt med.

Köper ofta elko-dosor och scnheider-apparater på jula. Ibland via clas ohlsons webshop när de har medlemsdagar med 20%

• Gilla
  • Ledsen
Wheelabrator och 2 till
  • Laddar…
Mikael_L
S Stuff skrev:
Trevligt tillskott i sortimentet men för mig har Clas Ohlson blivit en webshop bland alla andra

Har tidigare gillat Clas Ohlson och haft det som stående utflykt på fredagslunchen.
Dock så har de fysiska butikernas utbud blivit allt sämre. Min lokala butik hade tidigare en hel gång med skruv men som är reducerat till endast en gavel nu. El-avdelningen är fortfarande hyfsat stor men gapar alltid halvtom.
Känns som att heminredning och diverse piff har fått ta över allt med.

Köper ofta elko-dosor och scnheider-apparater på jula. Ibland via clas ohlsons webshop när de har medlemsdagar med 20%
Allt det där är (tyvärr) sant.
Och mycket av elmaterial finns inte i (alla) butiker, men man åtminstone beställa för en fraktfri leverans till sin närmaste butik.
Men det folk köper mer av kommer de prioritera upp, så är det.

Mikael_L
E etompau skrev:
[länk]
OK, jag kör ett offtopic svar här.
Rutab-produkter jag använder.
Deras spårdosor U40 och U50 finns inget annat vettigt på marknaden som ersätter, så de är helt givna.
I övrigt använder jag diverse produkter från Rutab, inte för att de är bäst, eller enda alternativet, utan för att de är bra, har rätt pris, grossen har dem, det är helt enkelt good enough, och ett bra pris/prestande förhållande.
Exempel; Förskruvningar och gummigenomföringar, ubåtar, ljusrelän och rörelsedetektorer (och det är faktiskt mina företagskunder som väljer ut och levererar Rutabs närvarodetektorer för att styra ventilation i lokaler så det är egentligen inte mitt val, men de måste alltså ha funnit att de är tillräckligt bra).
Även en larmpanel från Rutab har jag monterat som ersättare till något gammalt trasigt.
Sen har Rutab en del smått krafs, som skyltar och annat, som jag säkerligen köpt av ibland utan att ens veta att det är från den leverantören.

Men normkapsling och normkomponents-sortimentet imponerar inte. Det kanske är helt OK i funktion, vad vet jag, men jag får bättre grejer för ungefär samma pengar, och det får du också nu - Schneider från CO.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.